واگذاری دو باغ در جنوب و شمال تهران به شهرداری

باغ–خانه بزرگ آقا در سریال شهرزاد برای ایجاد یک مرکز تفریحی و فرهنگی مردمی به شهرداری واگذار شد. با امضای تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، مقرر شد تا ضمن واگذاری باغ وثوق الدوله به شهرداری تهران امکان استفاده مردم از باغ عبقری (روبروی بیمارستان شهید مدرس) نیز فراهم شود.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، به دنبال اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به حفظ باغات و برگزاری جلساتی بین نمایندگان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران درخصوص چگونگی حفظ، احیا و امکان استفاده مردم از باغ‌های تحت مالکیت این نهاد انقلابی، باغ‌های مذکور در چارچوب تفاهم انجام شده با شهرداری در اختیار این نهاد قرار گرفت.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اعلام خبر امضای این تفاهم نامه گفت:مهندس سعیدی کیا، تاکید ویژه‌ای روی حفظ و نگهداری از باغ‌های تحت مالکیت بنیاد دارند در همین راستا دستور همکاری ویژه با شهرداری تهران در جهت منافع عمومی مردم کلان شهر تهران و حفظ باغات را صادر کرده‌اند.

در جریان اجرای این دستور و پس از ملاقات ریاست بنیاد مستضعفان و شهردار تهران جلسات مشترک با شهرداری برگزار شد که اولین نتیجه آن تفاهم نامه‌ای بود که در مورد ۲ باغ مهم تحت مالکیت بنیاد یعنی باغ عبقری و وثوق الدوله امضاء شد.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اشاره به توافقات صورت گرفته در مورد باغ عبقری اعلام کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطفه دو شهرداری تهران (محله سعات آباد – خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد.
روابط عمومی بنیاد مستضعفان در مورد سرنوشت باغ معروف وثوق الدوله یا همان باغ – خانه لوکیشن سریال شهرزاد واقع در منطقه ۱۴ شهری، محله پیروزی، خیابان نبرد اعلام کرد: مقرر شده است تا این باغ در قبال واگذاری زمین در همان محدوده منطقه ۱۴ برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود.
روابط عمومی بنیاد مستضعفان با ذکر اینکه بر اساس توافق صورت گرفته شهرداری با احیای این باغ، آن را به یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی عام المنفعه شهر تهران بدل کند؛ خبر داد: خوشبختانه با این اقدام هم مکانی زیبا به مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی کلان شهر تهران افزوده خواهد شد و هم برای استفاده مردم شریف و قدرشناس تهران در منطقه شرق، بیمارستانی مدرن و مجهز ساخته می‌شود.

مطالب رپورتاژ