ورود دومین کشتی لاینر کانتینری به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین کشتی لاینر کانتینری از ابتدای سال جاری از مبدأ بنادر هندوستان وارد چابهار شد و عملیات تخلیه و بارگیری آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راه‌اندازی این خط لاینر تأثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه‌های وارده بر قیمت نهایی کالا دارد که زمینه حمل کالاهای تجار کشورهای هندوستان، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای CIS را فراهم نموده و لذا تجار و صاحبان کالا می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

آقایی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز، تخفیف‌ها و مشوق‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای تخصیص یافته به بندر چابهار، امروز شاهد حضور چندین کشتی به‌صورت هم‌زمان در این بندر استراتژیک هستیم.

وی یادآور شد: کاهش زمان انتظار کشتی‌ها برای پهلو دهی و همچنین زمان سرویس‌دهی عملیاتی با استفاده از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ارائه خدمات به‌موقع و ایمن، ارتقاء قابل‌ملاحظه نرم‌های عملیاتی تخلیه کالا ازجمله دلایل کسب عنوان چهارمین بندر کانتینری کشور در سال ۹۷ بوده است.

 

مطالب رپورتاژ