وزير نيرو

وزير نيرو: بايد وارد گفت‌وگوي مستقيم با مردم شویم

 

وزيرنيرو مديريت تقاضا را يک امر اجتماعي برشمرد و گفت:‌ دراين زمينه بايد وارد گفت‌وگوي مستقيم با مردم و ياري گرفتن از صاحب نظران علوم انساني و اجتماعي شويم.

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو(پاون)، رضا اردکانيان در نخستين نشست مشترک با مديرکل جديد و کارکنان دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني اين وزارتخانه طي سخناني، عنوان کرد:‌ يکي از بخش‌هاي مهمي که درون دستگاه‌ها به آن بهاي مناسبي داده نشده مجموعه روابط‌ عمومي است. بدين منظور فرايند مشخصي را براي انتخاب بهترين گزينه به عنوان مديرکل روابط عمومي اين دوره در نظر گرفته بوديم.

وي افزود:‌ در برنامه ارائه شده وزير نيرو مباني وجود دارد که ارتباط مستقيم و غيرمستقيم با روابط عمومي دارد به همين دليل شايسته گزيني را از اين مجموعه آغاز کرده‌ايم که همواره در دوران کاري خود بيشترين دغدغه را نسبت به نوع عملکرد اين بخش داشته‌ام.

وزير نيرو تاکيد کرد:‌ با برگزاري فرايند انتخاب مديرکل روابط عمومي وزارتخانه درصدديم تا ضمن انتخاب شايسته ترين فرد براي اين مجموعه، پروسه انتخاب اين چنيني مديران دستگاه‌ها را نيز به عنوان مدلي موفق فرهنگ‌سازي کرده و به ساير بخش‌ها هم تسري بدهيم.

اردکانيان تصريح کرد: بايد به سمتي حرکت کنيم که روابط عمومي وزارت نيرو تنها روابط عمومي اين ساختمان و شخص وزير نباشد بلکه بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود صنعت آب و برق کشور نيز به نحو احسن کند.

وي با اشاره به اينکه هر ساله هزينه‌هاي زيادي را به منظور کاهش تلفات و يا جلوگيري از هدررفت آب در دستور کار خود قرار داده‌ايم، اظهار کرد: ولي مجموعه روابط عمومي با آموزش مصرف صحيح به مردم و تاثيرگذاري بر افکار عمومي در زمينه مديريت عرضه و تقاضا مي‌تواند به راحتي هر ساله به ميزان ساخت يک نيروگاه و يا سد تاثيرگذار باشد.

وزير نيرو مديريت مصرف را در دل مديريت تقاضا دانست و افزود: اگر بتوانيم در موضوع مديريت تقاضا موفق عمل کنيم مطمئنا خواهيم توانست مقوله مصرف را به عنوان يک عنصر روزمره نيز کنترل کنيم.

اردکانيان در پايان مديريت تقاضا را يک امر اجتماعي برشمرد و گفت:‌ در اين زمينه بايد وارد گفت‌وگوي مستقيم با مردم و ياري گرفتن از صاحب نظران علوم انساني و اجتماعي شويم.

مطالب رپورتاژ