وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به دنبال از سرگیری مبادلات تجاری هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال از سرگیری مبادلات تجاری با ترکمنستان و ازبکستان هستیم.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل محمد اسلامی بعد از اتمام نشست سه جانبه کشورهای ایران- ازبکستان و ترکمنستان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای از سرگیری تبادلات تجاری با این کشورها گفت: اکنون بحث جبران مطرح نیست و به دنبال از سرگیری تبادلات جاری هستیم. در این خصوص وزارت بهداشت تمهیداتی در نظر گرفته است که همه آن تمهیدات و پروتکل‌ها را اجرا کرده ایم.

وی افزود: وزارت بهداشت ترکمستان ایده متفاوتی دارد و عنوان کرد تونل‌های ضدعفونی که ما به طول ۱۰ متر ایجاد کرده ایم به ۲۰ متر افزایش یابد. همچنین تفاهم شد تا رانندگان و خدمه قطار تست کرونا انجام داده و گواهی سلامت به همراه داشته باشند که این کارها در حال انجام است و امیدواریم همان طور که توافق کردیم تا ۱۵ روز آینده شاهد اتفاق‌های خوبی در بحث ترانزیت کشور باشیم.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی با اشاره به این که حدود دو ماه است ؛عبور رو مرور کالاهای تجاری به ترکمنستان و نیز کشورهای آسیانه متوقف شده و این برای تجار و شرکت‌های حمل و نقلی آسیب‌های بسیاری در پی دارد، اظهار کرد:از روز اول درگاه‌هایی به منظور ضدعفونی قطارها نصب کردیم اما دولت ترکمستان اصرار داشت که حتما تونل‌های ۲۰ متری احداث شود که این کار را اجرا کردیم و تا ۱۵ روز اینده حمل و نقل جاده ای و ریلی ما با کشور ترکمنستان از سر گرفته می شود. امیداریم با اطمینانی که حاصل شده است بتوانیم  مجددا تجارت را برقرار کنیم.

مطالب رپورتاژ