چراغ ۳۰ هتل از پروژه « ۱۰۰ هتل – ۱۰۰ کسب و کار» روشن شد

 هتل - ۱۰۰ کسب و کار
هتل – ۱۰۰ کسب و کار

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی از روشن شدن چراغ ساخت ۳۰ هتل از بسته سرمایه گذاری « ۱۰۰ هتل – ۱۰۰ کسب و کار» با مشارکت شرکت‌های بین المللی در حوزه هتل‌سازی خبر داد.

حیدر ابراهیم‌بای سلامی با مثبت خواندن نتایج حضور سرمایه گذاران خارجی در راستای تحقق بسته سرمایه گذاری « 100هتل – 100 کسب و کار» اظهار داشت: خوشبختانه با استقبال شرکت‌های خارجی در حوزه هتل سازی و گردشگری در همایش سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی مواجه شدیم.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در توضیح استقبال شرکت‌های بین المللی عنوان کرد: در همایش سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای مشارکت جهت ساخت 30 هتل پیشنهادهای سرمایه گذاری دریافت کردیم که از طرف برندهای مطرح حوزه هتل سازی دنیا نیز است.

در این راستا ابراهیم‌بای سلامی چندی قبل نیز در توضیح بسته سرمایه گذاری « 100هتل – 100 کسب و کار» عنوان کرده بود: «ما در این زمینه 150 طرح معرفی کردیم تا به ساخت 100 هتل منجر شود البته ما در حوزه هتل سازی باید از دانش کشورهای موفق استفاده کنیم، بنابراین در همایش سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی – پتانسیل‌های هلدینگ تامین اجتماعی معرفی خواهد شد، کما اینکه تفاهمنامه‌هایی نیز با شرکت‌های مطرح خارجی در حال انعقاد است.

وی همچنین در مقایسه‌ ای بین هتل سازی ایران با کشورهای همچون امارات، ترکیه و مالزی که سالها در این زمینه فعال و موفق هستند، گفت:‌ هنوز مجموعه اقامتی کشورمان نیاز به ارتقا دارد و از طرفی نیز باید فرهنگ استفاده از هتل بین مردم نیز افزایش یابد زیرا خانواده‌های بسیار علاقه مند به سفر هستند، ولی هنوز محل‌های اقامتی در کشورمان آمادگی پذیرایی از این تعداد مسافر را ندارند.

مدیر عامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه 30 سال است که روش سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه بانکی نداشتیم و بانک‌ها در حوزه سرمایه گذاری گردشگری تمرین نکردند.

مطالب رپورتاژ