کاهش ۲۵ درصدی پورت تایم کشتی‌ها در بندر انزلی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سرویس تایم و پورت تایم کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسن سلیمی پور با اشاره به کاهش چشمگیر پورت تایم کشتی‌ها در دوماهه اول سال ۹۸ اظهار داشت: سرویس تایم و پورت تایم کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به افزایش ترافیک بندر و روند رو به رشد و ورود و تخلیه غلات و کانتینر، بهره‌وری مؤثر از اسکله‌ها، ظرفیت انبارها و ارتقا نرم تخلیه کشتی و سایر عوامل مؤثر در کاهش مدت سرویس تایم و پورت تایم در دستور کار قرار گرفت.

سلیمی پور در مورد عوامل مؤثر بر کاهش سرویس تایم و پورت تایم کشتی‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع با انجام مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر بر عملیات و تجهیزات بندری و فعالیت‌های اپراتور ترمینال‌ها و همچنین ساماندهی نیروهای کارگری، چیدمان و انبارش صحیح غلات در انبارها محقق شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان توسعه زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات موردنیاز، شناسایی بازارهای جدید و ظرفیت‌سازی را از دیگر اهداف این اداره کل دانست و گفت: اهداف ترسیم‌شده در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان موجب گسترش اقتصاد در منطقه، کشور و همچنین ترغیب تجار و ذی‌نفعان در جهت ورود محموله از بندر انزلی می‌شود.

 

مطالب رپورتاژ