کاهش ۵درصدی تلفات جاده‌ای در سال 95، بیشترین تلفات در موتورسواران

رئیس پلیس راهور ناجا در اولین نشست خبری در سال۹۶ در جمع خبرنگاران دربارهٔ کاهش ۵درصدی آمار تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: طبق آمار پلیس راهور در اجرای برنامه‌های ترافیکی در سال ۹۵ موفق بود.

 سردار تقی مهری با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۹۵ با هماهنگی و تعامل خوبی که بین همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در بحث عملیاتی و پیشگیری از وقوع تصادفات و اطلاع‌رسانی و همین‌طور اقداماتی که منجر شد ما در سال ۹۵ خوشبختانه ۶۵۴ نفر برابر انار پزشکی قانونی کاهش تلفات در صحنه تصادفات داشته باشیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه شاهد افزایش دو میلیونی خودروها و موتورسیکلت‌ها بودیم خوشبختانه شاهد کاهش میزان جان باخته‌ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بودیم که نشان می‌دهد مردم قوانین و مقررات را نسبت به گذشته بهتر رعایت کردند. از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنیم که نقش مهمی در ارتقای آگاهی و اطلاع‌رسانی داشتند.

سردار مهری افزود: ۲۴ درصد کسانی که جان خود را از دست دادند موتورسیکلت‌سواران بودند و ۲۲درصد هم عابران پیاده در سال گذشته ۵۱ درصد جان باختگان حادثه‌های تصادف بین ۲۱ سال تا ۵۰ سال سن داشتند که نیروی کار جامعه محسوب می‌شوند همچنین از این تعداد جان باخته ۲۲ درصد خانم بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح طرح نوروزی پلیس راهور گفت نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته شاهد ۱۰ درصدی میزان تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی با تشریح برنامه‌های راهور در سال ۹۶ گفت: همچنان بر پیشگیری وقوع تصادفات فوتی و جرحی تلاش می‌کنیم و قصد داریم رفتار پر خطر رانندگان را کنترل کنیم.

مطالب رپورتاژ