کلنگ زنی طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از کلنگ زنی پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در سفر پیش روی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

هادی سلامی با اعلام این خبر عنوان کرد: ترمینال فعلی فرودگاه بیرجند 3500 مترمربع زیربنا دارد که بخشی از آن شامل تکنیکال بلاک است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: فضای اختصاصی به مسافران کمتر از 2000 مترمربع است که با توجه به انجام پروازهای عتبات و حج تمتع که سالانه 3000 زائر بیت الله الحرام از فرودگاه بیرجند اعزام می‌شوند و رتبه دهم جابه‌جایی مسافران به این فرودگاه اختصاص دارد، فضای اندکی است. در ترمینال فعلی ناچار شده‌ایم پروازهای خارجی و داخلی را با پارتیشن‌های سیار جدا کنیم.

وی افزود: مناقصه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند برگزار شده و قرار است به میزان 3500 مترمربع در طبقه همکف همراه با نیم طبقه‌ای با زیربنای 4150 مترمربع به فضای ترمینال افزوده شود.

سلامی در پایان عنوان کرد: پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند 30 اردیبهشت توسط وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی و در مدت 18 ماه با صرف 250 میلیارد ریال از اعتبار سرمایه‌ای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تکمیل می‌شود.

 

مطالب رپورتاژ