گردشگری دریایی

گردشگری دریایی خوزستان برای تعطیلات نوروز ایمن سازی می شود

 

ایام عید بهترین زمان برای بهره برداری اقتصادی از خط ساحلی خوزستان به منظور گردشگری است. در همین راستا با هدف ایمن سازی این خطه برای بهره برداری در ایام نوروز در نشستی که به به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، برگزار شد، طرحی به منظور ساماندهی و ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی طی تعطیلات نوروزی تدوین شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که کشورمان عضو معاهدات و کنوانسیون های بین المللی با موضوع  جستجو و نجات دریایی است، تلاش برای ارتقاء ایمنی مسافران نوروزی در گردشگاههای دریایی از اهمیت دوچندان برخوردار می باشد.

ابواطالب گرایلو با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی سال 1395، بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از گردشگاه های دریایی منطقه بهره مند شدند، اظهار داشت: طی تعطیلات نوروزی سال جدید نیز پیش بینی می شود شاهد افزایش استقبال هموطنان از سراسر کشور برای بهره مندی از جاذبه های دریایی در شهرهای بندری استان خوزستان باشیم و ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی در این مقطع از سال اهمیت دو چندان پیدا می کند.

ویاین اداره کل را مرجع رسمی دریایی کشور در استان خوزستان برشمرد و افزود: این اداره کل به منظور حفظ جان افراد و ارتقاء ایمنی آنان به هنگام تردد در دریا و گردشگاه های دریایی، اقداماتی در مراحل مختلف به اجرا گذاشته است و ایجاد هماهنگی و اتخاذ وحدت رویه برابر با استانداردها و الزامات ایمنی بین ارگان های ذیربط از اهم اقدامات به شمار می آید.

وی با اشاره به حضور سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، شیلات، دریابانی نیروی انتظامی و هلال احمر در این نشست مشترک بیان داشت: پس از بحث و بررسی چالش ها و نقاط قابل بهبود در خصوص موضوع بهره مندی مسافران نوروزی از گردشگاه های دریایی مختلف منطقه، تمهیدات و تصمیمات متعددی با محوریت هم افزایی جمعی و الزام فعالان این حوزه به رعایت اصول ایمنی اتخاذ شد.

گرایلو با اشاره به اقدامات متعدد اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان جهت ارتقاء آگاهی های مسافران نوروزی در استفاده از گردشگاه های دریایی و اقدامات ایجابی برای رعایت ایمنی در این اماکن، از استقرار شناورهای جستجو و نجات دریایی در محدوده های مجاز گردشگری دریایی و واحد امداد و نجات طی ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ارتقاء ایمنی گردشگران دریایی، همکاری مسافران و کلیه ارگان های ذیربط  در زمینه رعایت اصول ایمنی در دریا را خواستار شد.

لازم به ذکر است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اتخاذ تمهیدات مناسب ایمنی و کنترل و نظارت بر نحوه ی رعایت استانداردها و الزامات ایمنی در گردشگاه های دریایی طی تعطیلات نوروزی، موفق شد میزان سوانح منجر به فوت را بر صفر برساند.

مناطق و سواحل بندری خوزستان در ایام نوروزی میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر نوروزی از سراسر کشور است.

مطالب رپورتاژ