۶۰شرکت قطعه‌ساز ایرانی در زنجیره تولید خودرو رنو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه نیافتگی صنعت خودروی کشور ناشی از گسستگی بازارهای بین المللی است، موضوعی که در قرارداد جدید با رنو مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایدرونیوز ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک ایدرو، شرکت پرتو نگین ناصح و گروه خودروسازی رنو گفت: از اولویت وزارت صنعت و دولت توسعه همکاری های بین المللی در کنار توسعه توان صنعتی و خارجی و قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی است.

وی افزود: مشارکت با رنو از ۱۲ سال پیش آغاز شده اما انتظارات ما از این مشارکت تاکنون بطور کامل حاصل نشده است. ما خوشحالیم که یکی از قراردادهای خوب امروز منعقد می شود، علت طولانی شدن انعقاد قرارداد لزوم ایجاد مرکز توانمند تحقیق و توسعه و اتصال آن به مراکز تحقیق و توسعه رنو در دنیاست و مرکز فنی مهندسی پررنگ دیده شده است که هم برای کشور و هم بازار بین المللی خدمات ارائه می کند.

وی گفت: با توجه به وجود نیروی جوان تحصیلکرده امکان اشتغال آنها در این مراکز فراهم می شود که به نفع طرفین است.

وزیر صنعت ، معدن و تحارت با بیان اینکه ایجاد خط مستقل تولید موتور در قرارداد که بسیار مدرن خواهد بود با مشارکت قطعه سازان ایرانی دیده شده است ، گفت : انجمن قطعه سازان کشور فعالانه وارد عرصه شود تا مطابق قرارداد ۶۰ شرکت قطعه ساز خوب در زنجیره تامین قطعه برای بازار داخل و خارج کشور وارد شود.

نعمت زاده در زمینه توانمندی قطعه سازان ایرانی گفت: قرارگرفتن قطعه سازان ما در شبکه جهانی رنو و دریافت سفارش تولید از بازارهای رنو نیازمند مشارکت فعال قطعه سازان است تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی ؛ صادرات هم داشته باشند.

این مقام مسئول از شکل گیری بیش از ۲۰۰ مشارکت در پسابرجام در بخش های صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: پس از توافق هسته ای و رفع تحریم ها، فضای بین المللی تغییر یافت و شرکت های تولیدی و تجاری ایران امکان مشارکت با شرکت های ذیصلاح خارجی در عرصه بین الملل را بدست آوردند. همکاری های بین المللی از الزامات رشد و توسعه در این صنعت است.

نعمت زاده همچنین با اشاره به سهام ابتدایی ۴۰ درصدی ایدرو در این مشارکت، تاکید کرد: برای پرهیز از هرگونه معطلی، ایدرو در این مشارکت آغاز بکار کرد، اما در ادامه و بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه کار به بخش خصوصی واگذار و سهم ایدرو به ۲۰ درصد کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: شرکت پرتو بگین ناصح با سابقه بیش از ۷۰ سال کار صنعتی و خدمات پس از فروش که خودروی رنو را به کشور وارد کرد در این قرارداد به عنوان شریک برگزیده شد که دارای سهمی ۲۰ درصدی است.

مطالب رپورتاژ