آغاز عملیات بهره‌برداری از جزیره نگین در استان بوشهر

اسکله 50 هزار تنی کانتینری جزیره­ نگین واقع در بندر بوشهر امروز با حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

مهندس سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تأکید کرد: تعداد چهار پروژه بندری در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها افتتاح و بهره­‌برداری از اسکله کانتینری نگین با سرمایه‌گذاری به‌طور کامل توسط بخش خصوصی انجام پذیرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اهمیت بنادر این استان خاطر نشان کرد: لایروبی پای اسکله مجتمع نگین به حجم یک میلیون متر مکعب و عمق 5/12 متر با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان و ساخت جاده­ دسترسی به جزیره­ نگین به طول 5/9 کیلومتر و پل 176 متری جهت اتصال این جزیره به بندر بوشهر با 63 میلیارد تومان ازجمله پروژه‌­های مهم دیگر است که توسط هیئت دولت به بهره‌­برداری خواهد رسید.

گفتنی است پروژه لایروبی کانال­‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر به طول 174 کیلومتر و عمق 108 متر با حجم پنج میلیون و 750 هزار متر مکعب با اعتباری بالغ‌بر 190 میلیارد تومان نیز در این سفر آغاز خواهد شد.

 ناصر فرجی

خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل

 

مطالب رپورتاژ