ماشین پرنده

آیا رویای ماشین پرنده روزی محقق می شود؟

اگر پرواز در شهر هنوز هم برای شما شیرین است این گزارش ساینس دیلی را بخوانید. بسیاری از پرندگان، حشرات وگونه های دیگری از حیوانات می توانند هم راه بروند و هم پرواز کنند. قابلیتی که اگر در ربات ها نیز ممکن شود، دنیای انسان امروز را عوض خواهد کرد. مشکل این است که ربات هایی که در یک شیوه حرکت مثل پرواز کارآمد هستند، با شیوه های دیگر مانند حرکت ببر زمین نمی توانند به خوبی جابجا شوند. ربات هایی که پرواز می کنند محدودیت منبع انرژی دارند و ربات هایی که بر زمین حرکت می کنند و کم مصرف اند، کند هستند.

به گفته مجله ساینس دیلی محققان دانشگاه ام.آی.تی و واحد هوش مصنوعی برآنند که هر دو قابلیت حرکتی را در یک ربات کارآمد سازند. آنان بر روی رباتی کار می کنند که می تواند در منطقه ای مانند شهر که مملو از جاده و جای پارک است و در واقع محلی برای فرود و یا پرواز ندارد، حرکت کند.

محققان در مورد اضافه کردن قابلیت رانندگی به این دستگاه گفته اند: اضافه کردن ملزومات رانندگی به چنین دستگاهی به معنای کم شدن زمان عمر مفید شارژ باتری است. در چنین حالتی نهایت قابلیت پرواز این دستگاه 300 فوت خواهد بود که به معنی کاهش 14 درصدی قابلیت پرواز است.

پژوهشگران مواد بسیاری را در بدنه این ربات استفاده کرده اند با این وجود تا زمان اعلام موفقیتهای چشمگیر در این حوزه راه بسیاری باقی است. هر چند که محققان بر این باورند که پروژه هایی از این دست راه ساخت ماشین های پرنده را بسیار آسان تر کرده است. خودروهای پرنده ای که بتوانند به مشکل ترافیک پایان ببخشند و چندین انسان را به طور همزمان جابجا کنند.

مطالب رپورتاژ