خودرو برقی

آیا محدودیت های تولید برق به خودروهای برقی اجازه احاطه بر خیابان ها را می دهد؟

با توجه به محدودیت های فروش ماشین های بنزینی در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی این سوال مطرح می شود که در آینده چه اندازه منابع الکترونیک پاسخگوی اتومبیل های برقی است.

به گزارش روزنامه گاردین سازمان ملی گرید بریتانیا تصمیم دارد تا سال 2040 به ماشین هایی که آلودگی صفر دارند اجازه فروش بدهد و خودروهای دیزلی را از فروش منع کند، تصمیمی که دولت و صنایع را در برابر چالش دشوار تامین منابع برقی قرار می دهد.

گرید همچنان اعلام کرد است که تا سال 2030 خودروهای برقی 3.5 الی 3.8 گیگاوایت برق تولیدی مازاد بر ظرفیت را خواهد بلعید. این در حالی است که نیروگاه هسته ای سومرست به منظور افزایش تولید برق به راه انداخته شده است، قادر است حداکثر 3.2 گیگا وات به ظرفیت سیستم اضافه کند.

در نیمه قرن 21 که انتظار می رود تمامی اتومبیل ها برقی شوند، حدکثر مصرف خودروهای برقی به 18 گیگابایت خواهد رسید.

هرچند که دولت انتظار دارد با مشوق هایی همچون اعلام نرخ ارزان تر برق در ساعات کم مصرف و یا ساعاتی از روز که متقاضیان می توانند با استفاده از انرژی خورشید و باد منبع مورد نیاز خودروی خود را تامین کنند، از شدت مصرف بکاهد.

تحقیقات مربوط به مصرف انرژی نشان می دهد که تا سال 2035 اگر تنها یک خودرو از هر سه خودرویی که به فروش می رسد کاملا برقی باشد، خودروها 3 درصد از کل برق مصرفی را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین ساخت 400 هزار پایگاه تامین برق در سرتاسر بریتانیا 30 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

دولت اخیرا اعلام کرده است که بودجه ای 20 میلیون یورویی به تحقیقات مربوط به فن آوری های خودروهای برقی اختصاص داده است تا این خودروها هر چه بیشتر بهینه شون

مطالب رپورتاژ