اجرای پروژه تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان در آستارا

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ارتقای روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: پروژه مشترک تیر الکترونیکی به‌صورت کامل در مرز آستارا اجرا می‌شود.

به نقل از وب‌سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران، مهدی میر اشرفی در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: اقدامات خوبی درباره توسعه روابط بین دو کشور همسایه ایران و آذربایجان در حال انجام است و دو کشور توسعه روابط را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به اهمیت موضوع تسهیل تجارت و ترانزیت از طریق گمرک ایران به‌خوبی واقف است، افزود: تأکید مقامات دو کشور ارتقای روابط تجاری است.

میر اشرفی از اجرای تیر الکترونیکی به‌عنوان دومین تجربه در کنوانسیون تیر در مرز آستارا از هفته آینده توسط ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: تجربه اول بین ایران و ترکیه موفق بوده و در تجربه دوم ایران و آذربایجان در راستای ایجاد تحول در حوزه روان‌سازی فعالیت‌های بین‌المللی گمرکی فعالیت می‌کنند.

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت، بیان کرد: با راه‌اندازی تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان شاهد حذف دفترچه‌های کاغذی در این کنوانسیون خواهیم بود.

وی از ارتقای سطح سلامت کار و افزایش سرعت و کاهش و پیشگیری از تخلفات مربوط به لجستیک در حوزه گمرکی ایران و آذربایجان را بخشی از مزایا راه‌اندازی تیر الکترونیکی عنوان و تصریح کرد: با جمهوری آذربایجان درباره ایجاد دروازه مشترک تجاری مذاکرات لازم انجام‌شده و بحث تبادل و ارتقای دیتا و روند توسعه تجارت و عبور و مرور در دو سوی مرز در دستور کار گمرکات دو کشور قرار گرفته است.

 

مطالب رپورتاژ