افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان، از اولویت های بنادر و دریانوردی گیلان است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید مسئولان اتاق بازرگانی قزوین و گیلان و  مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر اکتائو قزاقستان از مجتمع بندری انزلی اظهار کرد: تقویت تعاملات تجاری و اقتصادی با بندر اکتائو قزاقستان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه مدیریت بندر ویژه اقتصادی اکتائو مربوط به بخش دولتی است، افزود: این بندر هنوز جزء منطقه ویژه اقتصادی اکتائو نبوده لذا برای کسب بهره گیری از تجربیات ما در بندرانزلی حضور یافتند.

وی ادامه داد: در این بازدید مدیر بندر اکتائو با نحوه تعامل بندری و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین ایجاد رابطه بسیار قوی تجاری و صنعتی بین این بندر و بندر ویژه اقتصادی آستارا و انزلی بحث و تبادل نظر شد.

آبایی با بیان اینکه در این بازدید مقرر شد در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود،خاطرنشان رد: مقرر شد از بخش خصوصی بندر آکتائو دعوت به عمل آید و زمینه تعاملات در حوزه واردات و صادرات بندر انزلی، بندر اکتائو و منطقه صنعتی قزوین فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از توانمندی و ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان، گفت: خوشبختانه موقعیت بندر انزلی در دریای خزر به گونه‌ای است که کوتاه‌ترین فاصله دریای با بندر اکتائو را دارد که این موضوع شرایط را برای  ایجاد تعاملات بیشتر به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری فراهم می‌کند.

مطالب رپورتاژ