اقدام مؤثر بندر بوشهر در توسعه موج شکن بندر کنگان بوشهر

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: طرح توسعه موج شکن بندر کنگان یکی از اقدامات موثر در حوزه دریایی و بندری در این بندر است.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، سید علی اکبر هاشمی در بازدید عبدالکریم گراوند؛ استاندار بوشهر استاندار بوشهر از طرح توسعه موج شکن بندر کنگان، افزود:بعد از انعقاد قرار داد به علت اجرای محدودیت ها جهت جلو گیری از شیوع کرونا پروژه با تاخیر همراه شد که پس از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، پیمانکار شروع به تجهیز کارگاه و آماده سازی محوطه ها کرده است.

وی تصریح کرد: در این مدت با همکاری های که صورت گرفته پیمانکار نسبت به آماده سازی این پروژه اقدام کرده است.
رییس اداره بندر و دریانوردی کنگان اضافه کرد: طرح توسعه موج شکن بندر کنگان یکی از اقدامات موثر در حوزه دریایی و بندری در این بندر است که با نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است.
به نقل از ‌پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی در راستای اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر محمد قاسمی؛ معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: به‌منظور ارتقا ایمنی و همچنین تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای، شناورهای جستجو و نجات بنادر بوشهر مجهز به پمپ‌های اطفا حریق شدند.
وی افزود: تردد بالای شناورهای سنتی در آبراه‌های تحت حاکمیت این اداره کل و تراکم آنها در اسکله‌های بنادر تجاری و صیادی، همواره ریسک‌های متعددی را متوجه صنعت دریانوردی کرده که حریق یکی از عمده‌ترین آنها است.

مطالب رپورتاژ