امضاء تفاهم‌نامه همکاری بندر امیرآباد و بندر دوغارون

یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون باهدف گسترش دوسویه ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر به کشور افغانستان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، سیاوش رضوانی؛ مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد که در صدر هیئتی از مقامات و کارشناسان بندری و سازمانی به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون سفر کرده است ضمن دیدار با همتای خود، تفاهم‌نامه همکاری بین دو منطقه باهدف گسترش دوسویه ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر به افغانستان از مسیر مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون منعقد کرد.

وی در حاشیه آئین امضای این تفاهم‌نامه همکاری با تأکید بر بررسی چالش‌های لجستیکی و حمل‌ونقل و اهتمام طرفین بر حل مشکلات و مسائل پیرامون ترانزیت کالا از این مسیر، از راه‌اندازی دفاتر در این دو منطقه جهت پیگیری و تسریع امور در راستای موضوع تفاهم‌نامه خبر داد.

وی بازدید تجار، فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه و کالا از مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون را به‌عنوان یکی از بندهای این تفاهم‌نامه مهم ارزیابی کرد و افزود: بازار مصرف افغانستان با مزایای ویژه‌ای که دارد می‌تواند منطقه جذابی برای تاجران و بازرگانان به شمار آید.

مدیر بندر امیرآباد اذعان داشت: جهت اجرای مناسب یادداشت تفاهم‌نامه همکاری منعقدشده میان بنادر امیرآباد و دوغارون نماینده‌ای از طرفین جهت پیگیری امور معرفی شود.

در آغاز این دیدار سلطانی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ضمن برشمردن مزایای منطقه ویژه دوغارون و مسیر ترانزیتی شرق که ایران را به افغانستان متصل می‌کند، گفت: این منطقه به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر خشک ایران و فعالیت تجار و تنوع کالایی که در دوغارون مبادله می‌شود ثابت کرده که پتانسیل بالقوه این منطقه می‌تواند بیش از این بر رونق اقتصادی مسیر طراحی‌شده بی افزاید.

 

مطالب رپورتاژ