امضاء یادداشت تفاهم همکاری بندری ایران و بلغارستان/ علاقمندی بلغارستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرکل شرکت زیرساخت بنادر بلغارستان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک بندری، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از بنادرودریانوردی محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره امضاء یادداشت تفاهم همکاری بندری ایران و بلغارستان، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ایران، آماده همکاری با دولت بلغارستان برای گسترش حجم مبادلات کالا و تسهیل روند فعالیت های بندری با همکاری متقابل دو کشور است.

وی اظهارداشت: سرمایه گذاران بلغارستانی برای گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل دریایی و تقویت کریدور خلیج فارس – دریای سیاه علاقمند هستند.

امضاء یادداشت تفاهم همکاری بندری ایران و بلغارستان

الکساندر الکساندرو؛ معاون مدیرکل شرکت زیرساخت بنادر بلغارستان نیز در مراسم امضاء یادداشت تفاهم همکاری بندری ایران و بلغارستان، گفت: با توجه به رقابت بین بنادر اروپایی، گسترش همکاری با ایران برای استفاده از ظرفیت های بندری هردو کشور و افزایش حجم مبادلات کالا برای بلغارستان بسیار سودمند و مفید است.

تعیین سیستم تعرفه ترجیحی برای جذب بیشتر کالا در بنادر ایران و بلغارستان

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، می توان به تعیین سیستم تعرفه ترجیحی برای جذب بیشتر کالا در بنادر ایران و بلغارستان، تشویق تجار و سرمایه گذاران برای حضور فعال تر در بنادر دو کشور و  تشویق بخش خصوصی برای تشکیل شرکت اپراتوری مشترک برای فعالیت در بنادر طرفین، اشاره کرد.

مطالب رپورتاژ