امضای۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری امام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۳ فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) منعقد شد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس درباره امضای قراردادهای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، افزود: با انعقاد ۳ فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، موفق به ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع بزرگ بندری شده ایم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به انعقاد سه قرارداد بزرگ سرمایه گذاری با فعالان بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: قراردادهای سرمایه گذاری در زمینه احداث صنایع تبدیلی و خدمات لجستیکی با هدف ایجاد نخستین شهر لجستیک غلات در کشور به امضا رسیده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه افزود: با اجرایی شدن این قراردادها ضمن دستیابی به جلب مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها، ایجاد روساخت‌های بندری و فعال شدن صنایع تولیدی، امکان ایجاد ارزش افزوده  بیش هر از  زمان دیگری محقق می شود.
وی درباره مزیت های بندر امام خمینی(ره)، گفت: این مجتمع بزرگ بندری به لحاظ برخورداری از ظرفیت ها و مزیت های کم نظیر از جمله اراضی وسیع به مساحت ۱۱۰۴۴ هکتار، ۴۰ پست اسکله فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی های پست پاناماکس، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب (INSTC)، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی ، دسترسی آسان به راه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و فرودگاه های کشور، محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می شود.
وی تصریح کرد: با هدف توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و بهره گیری حداکثری از توانمندی های بنادر در گسترش و توسعه بازرگانی کشور و همچنین تأمین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه حضور فعال‌تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم شده است.

مطالب رپورتاژ