امضای دو تفاهم نامه جداگانه بین راه آهن با شهرداری تهران و ایمیدرو

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین در تفاهم نامه که بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شهرداری تهران به امضا رسید طرفین موافقت کردند، به منظور بهره برداری مناسب از عرصه فوقانی تونل راه آهن تهران – تبریز و استفاده عموم شهروندان به ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در مناطق ۱۷ و ۱۸، طرح بازآفرینی محور شارباغ و تکمیل تاسیسات زیربنایی تونل یاد شده توسط شهرداری تهران آغاز شود.

همچنین طرفین در این تفاهم نامه موافقت کردند احداث 3 زیرگذر خط تهران – اهواز برای بهبود شبکه دسترسی شهروندان در مناطق یاد شده با رعایت تمام شرایط فنی و ایمنی و استانداردهای مورد نیاز توسط شهرداری تهران انجام شود.
به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه توسط سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پیروز حناچی شهردار تهران روز دهم تیرماه سال جاری به امضا رسید.
در تفاهم نامه ای دیگری که بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به امضا رسید دو طرف برای مشارکت و سرمایه گذاری در احداث خط دوم ریلی مسیر سنگان – تربت – جندق به توافق رسیدند.
در این تفاهم نامه شرکت راه آهن وایمیدرو موافقت کردند که در احداث خط دوم مسیر سنگان – تربیت حیدریه – جندق- بافق به طول 778 کیلومتر و با بیش از 81 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و مشارکت کنند و راه آهن جمهوری اسلامی ایران متعهد شده مواد اولیه و محصولات صنایع معدنی سنگان را در شبکه ریلی کشور جابجا کند.
با بهره برداری از این پروژه ریلی در محور سنگان – بافق تقاضای حمل بار با ناوگان ریلی در این مسیر بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.
این تفاهم نامه را سعید رسولی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و خداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو امضا کردند.

مطالب رپورتاژ