امضا تفاهم توسعه همکاری حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان ایران و ترکیه

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین و به نقل از به پرتال حمل‌ونقل، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان ایران و ترکیه با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو کشور در ازمیر ترکیه امضا شد.

منوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیئت ایرانی را در این اجلاس دوروزه بر عهده داشت، بیان کرد: نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و ترکیه، به‌منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین طی روزهای ۱۱ الی ۱۲ تیرماه برگزار شد و درزمینهٔ تبادل اطلاعات و آمار، بررسی مسائل و مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور و سایر موارد مذاکره شد که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند.

سلمان زاده افزود: طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای آمار تردد ناوگان جاده‌ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی، آمار مربوط به پنج‌ماهه ۲۰۱۹ میلادی را مبادله نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی در حوزه جاده‌ای به تفاهم رسیدند.

وی تصریح کرد: در این اجلاس موضوعات مختلفی ازجمله در خصوص میزان سوخت داخل باک ناوگان ترانزیتی در سفر از قلمرو کشور مقابل، اقدامات لازم در خصوص منطقی سازی زمان سفر ناوگان ترانزیتی دو کشور از کلیه مبادی ورودی، مشکلات مربوط به سفرهای غیرمنظم اتوبوس‌های ایرانی به قلمرو ترکیه و ازآنجا به ایران، تأکید بر خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته در پایانه‌های مرزی مشترک بین دو کشور برای کلیه رویه‌های گمرکی موردبررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که دو طرف موافقت نمودند اجلاس آتی در سال ۲۰۲۰ میلادی به‌منظور پیگیری موضوعات در تهران برگزار گردد.

بر اساس این گزارش محمت گورسس مدیرکل دفتر حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، ریاست هیئت ترکیه را بر عهده داشت و در این اجلاس نمایندگانی از بخش خصوصی دو طرف نیز حضور داشتند.

 

مطالب رپورتاژ