انتصاب رئيس و اعضاي کارگروه توسعه دولت الکترونيک شرکت فرودگاه‌ها

با ابلاغ هاي جداگانه مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، رئيس و اعضاي کارگروه توسعه دولت الکترونيک و هوشمندسازي اداري منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با ابلاغی از سوی سیاوش امیرمکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی به عنوان رئیس و محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی، مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی، علی شورمیج، معاون توسعه مدیریت و منابع، رحمت اله فیروزی پور، مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی و مجید یارندی، سرپرست اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، عباس مسیبی، سرپرست روابط عمومی و محمدرضا محمدیان (دبیر کارگروه) به عنوان اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری منصوب شدند.

کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری برای اجرای نقشه راه دولت الکترونیک (برنامه دوم نقشه راه اصلاح نظام اداری) تشکیل می‌شود.

از جمله وظایف کارگروه می‌توان به تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل اهداف، اولویت‌ها، زمان‌بندی در سه سطح اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی و پیشنهاد آن به کمیسیون راهبری دولت الکترونیک و راهبری استقرار آن پس از تصویب اشاره کرد.

همچنین اعضای کارگروه ملزم به برنامه‌ریزی برای مستندسازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه و راهبری اجرای برنامه، تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس‌ گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه و تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمع‌های خدمات اداری و غیره هستند.

از دیگر مسوولیت‌های اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری می‌توان به راهبری و نظارت بر پورتال و درگاه‌های خدمت رسانی دستگاه و ارزیابی و رتبه بندی آنها، مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک، راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دستگاه و کارگزاران ارایه خدمات دولتی و راهبری اجرای برنامه فرهنگسازی و توانمندسازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی اشاره کرد.

 

مطالب رپورتاژ