اهدای رایگان 1380 فقره زمین کشاورزی به مردم گلستان

در راستاي منويات  مقام معظم رهبري و بر اساس طرح ویژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای مناطق کم برخوردار و محروم كشور  1380  فقره از اسناد اراضي كشاورزي علوي به صورت کاملا رایگان به مردم شهرستان آق قلا در استان گلستان واگذار مي شود.

 به گزارش خبرنگار ماهنامه صنعت حمل ونقل به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رسانی  بنياد مستضعفان ، مسعود بهادران مديركل امور استانهاي  سازمان اموال و املاك بنياد در اين باره توضیح داد:

با اجراي چهل و هشتمين  مرحله از واگذاري اسناد املاك و اراضي علوي  ، دو هزار سند بصورت صد در صد رايگان به مردم شريف شهرستان آق قلا در استان گلستان در روز سه شنبه 18/2/97 تقدیم  مي شود.

بهادران با اشاره به اين كه از اين 2 هزار فقره سند كه مساحت كل آن  1934 هكتار  و 318 ميليارد ريال ارزش دارد  ، 1380  فقره آن مربوط به اراضي كشاورزي است كه اهدای اين اراضي ، براي نخستين بار با اين تعداد در اين طرح بزرگ ملي و محروميت زدايي تقديم كشاورزان عزيز مناطق کم برخوردار  اين منطقه خواهد شد.

وي مساحت اراضي كشاورزي را 1900 هكتار اعلام كرد و افزود: اراضي كشاورزي واگذار شده در اين مرحله 240 ميليارد ريال ارزش دارد و صد در صد رايگان است. ساير اسناد اهدايي نيز 620 فقره است كه كاربري مسكوني دارد و مساحت آن 34 هكتار و ارزش تقريبي آن بالغ بر 78 ميليارد ريال مي باشد كه كاملا رايگان اهداء خواهد شد.

مراسم اهداء دو هزار فقره از اسناد اراضي و املاك علوي با حضور رييس بنياد مستضعفان به همراه معاونين ، استانداراستان گلستان ، نماينده ولي فقيه در استان  و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشيع ومردم عزيز منطقه بعدازظهر  18 ارديبهشت ماه سال جاري در مسجد  جامع روستاي انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا برگزار خواهد شد.

مطالب رپورتاژ