ايران عضو IFATSEA ش

ifatsea

ایران با عضویت در نهاد بین‌المللی IFATSEA راه را برای درخشش متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران در مجامع بین‌المللی هموار کرد.
 

در چهل و ششمین اجلاس جهانی IFATSEA که به میزبانی کشور نیجریه برگزار شد٬ ایران با عضویت در این نهاد بین‌المللی صاحب حق رای شد.

نهاد هوانوردی بین‌المللی IFATSEA از عبارت International Federation of Air Traffic Safety Electronics Associations گرفته شده و به معنای «فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های الکترونیک ایمنی ترافیک هوایی» است. این نهاد در سال ۱۹۷۴ در راستای ارتقای ایمنی ترافیک هوایی تاسیس شد.

در این نهاد بین‌المللی از هر کشور یک انجمن یا یک نهاد ارایه‌دهنده خدمات ناوبری هوایی (ANSP) عضویت دارد. هر عضو IFATSEA دارای یک رای در مجمع عمومی یا اجلاس‌های منطقه‌ای است.

همچنین از جمله وظایف IFATSEA دریافت گزارش از کشورها در مورد نحوه ارایه خدمات ناوبری هوایی در کشورهای عضو، دریافت گزارش از روند پیاده‌سازی نقشه راه ایکائو در مورد گذر از سیستم‌های کنونی به سیستم‌های نوین ناوبری هوایی و بررسی موانع احتمالی در راه پیاده سازی آنهاست.

با عضویت کشورمان در نهاد بین‌المللی IFATSEA نمایندگان متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران با رحیمی؛ سفير ايران در نيجريه دیدار کردند.

مطالب رپورتاژ