ايستگاه متروی دولت‌آباد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

ايستگاه دولت‌آباد با زيربناي بيش از ده هزار مترمربع بزرگ‌ترین ايستگاه خط 6 متروي پايتخت محسوب می‌شود كه در فاز نخست بهره‌برداری از اين خط، پيش از پايان سال جاري راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي و بین‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام، مديرعامل اين شركت طي بازديد هفتگي خود از خطوط 6 و 7 مترو، از ايستگاه دولت‌آباد بازديد و در جريان روند تكميل و آماده‌سازی اين ايستگاه در فاز نخست بهره‌برداري قرار گرفت.

ايستگاه دولت‌آباد داراي 6 پله‌برقی و يك ورودي است كه با بهره‌برداری از اين ايستگاه و ایستگاه‌های آماده افتتاح و همچنين تكميل كامل خط 6، روزانه ظرفيت جابه‌جایی بيش از یک‌میلیون مسافر وجود خواهد داشت.

بر اساس اين گزارش، با توجه به آنكه ايستگاه دولت‌آباد در محدوده منطقه 20 تهران واقع شده است با راه‌اندازی اين ايستگاه ضمن آنكه شهروندان شهرک‌های اقماري به‌راحتی به شبكه مترو متصل می‌شوند؛ با جانمايي پايانه تاكسيراني و اتوبوس‌رانی در جوار اين ايستگاه دسترسي شهروندان به مناطق اطراف نيز تسهيل می‌گردد.

خط 6 متروی تهران به دليل رعايت اصول مهندسي و استانداردهاي فني در ساخت به فينال ابر پروژه‌های تونل سازي اجرا شده در جهان راه يافت و طي رقابتي كه با حضور 65 ابر پروژه برگزار شد؛ موفق به دريافت تقديرنامه (تونل سازی جهان ITA Tunneling Award) شد.

این خط به طول 32 كیلومتر، شامل 27 ایستگاه است كه بخش عمده‌ای از اين خط به روش مکانیزه (دستگاه TBM) احداث شده است. با احداث و توسعه‌ بخش جنوبی خط 6 متروي تهران به طول 6 كیلومتر (به روش مكانيزه)، 4 ایستگاه كه از منطقه دولت‌آباد تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی می‌شود، طول این خط به 38 كیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به 31 خواهد رسید و تبدیل به بلندترین خط مترو در خاورمیانه خواهد شد.

گفتني است مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) به‌منظور رفع نواقص و تسريع در روند بهره‌برداري پروژه‌ها به‌طور مستمر هر هفته از خطوط 6 و 7 بازديد می‌کند.

 

مطالب رپورتاژ