ایجاد رغبت برای حضور سرمایه گذاران در بنادر ضروری است

کارشناس اقتصادی گفت: ماهیت بنادر به گونه ای است که همواره پویا است و این فعالیت و پویایی باعث می شود که بنادر هیچ زمان با رکود کاری مواجه نشوند از اینرو اگر سرمایه گذاری در بنادر صورت گیرد، هیچ ریسکی برای سرمایه گذار به همراه نخواهد داشت.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی مهدی تقوی درباره سرمایه گذاری در بنادر اظهارداشت: سرمایه گذاری در بنادر با کمترین و حتی صفر درصدد ریسک روبرو است چرا که بنادر به جهت نیاز کالایی کشور همواره فعال هستند و هیچ زمان صادرات و واردات متوقف نمی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بنادر صرفه اقتصادی دارد و سرمایه گذاران نباید به این مقوله بی توجهی کنند، گفت: زمانیکه یک فعالیت اقتصادی ریسک ندارد، سرمایه گذار با اطمینان خاطر می تواند سرمایه گذاری کند و فعالیت های خود را توسعه دهد.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: یکی از کارهای که سازمان بنادر در ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در بنادر می تواند انجام دهد این است که مشوق های خود را به عنوان دستگاه حاکمیتی بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: مشوق های که سازمان بنادر می تواند برای سرمایه گذاران در نظر بگیرد، معافیت های مالیاتی، عوارض و غیره است. البته این مهم توسط یک دستگاه قابلیت اجرا ندارد، بایستی تمام مجموعه ها در افزایش رغبت سرمایه گذاران با سازمان بنادر همکاری کنند.

این استاد دانشگاه گفت: ایجاد فرصت برای سرمایه گذاران هم از دیگر فعالیت های است که سازمان بنادر می تواند برای سرمایه گذاران فراهم کند، زمانیکه زیرساخت ها فراهم باشد و خلاء های مورد نیاز عنوان شود، بخش خصوصی فرصت برای سرمایه گذاری سودده پیدا می کند.

وی افزود: به واحدهای تولیدی که در حاشیه شهرها هستند و فعالیت ها آنها به گونه ای است که می توانند صادرات انجام دهند و یا مواد اولیه شان وارداتی است توصیه می کنم در پسکرانه بنادر مستقر شوند تا فعالیت های اقتصادی شان توسعه پیدا کند.

مطالب رپورتاژ