ایران آماده شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه-بصره

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از آمادگی ایران برای شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه – بصره در خاک عراق خبر داد.

خیرالله خادمی در جلسه سه‌جانبه همکاری‌های حمل‌ونقل ایران، عراق و سوریه با اشاره به اینکه احداث راه‌آهن شلمچه-بصره به شرکت ساخت واگذار شده است گفت: بعد از سفر رئیس‌جمهوری ایران به کشور عراق اقدامات خوبی برای شروع عملیات اجرایی اتصال ریلی ایران به عراق از طریق اتصال شلمچه به بصره آغاز شد که تصویب تفاهم‌نامه بین دو کشور در این زمینه در هیئت دولت یکی از اقدامات مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور به امضا رسیده است مسئولیت‌های ایران و عراق به‌صورت جداگانه در خصوص احداث 33 کیلومتر خط برای اتصال خطوط ریلی دو کشور به یکدیگر مشخص‌شده که در همین راستا شرکت ساخت سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه مذکور را انتخاب کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مراحل نهایی عقد قرارداد برای شروع عملیات اجرایی بین شرکت ساخت و بنیاد مستضعفان در حال انجام است اظهار داشت: اگر کشور عراق زمین موردنیاز را در اختیار قرار دهد ایران آمادگی لازم برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی را دارد.

وی همچنین از طراحی اولیه برای پل ریلی بزرگ اروند رود خبر داد.

 

مطالب رپورتاژ