ایستگاه میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو افتتاح شد

ایستگاه میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو افتتاح شد

ایستگاه مترو میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو با حضور معاون رییس جمهور و شهردار تهران روز دوشنبه چهارم شهریور ماه افتتاح شد .

در این مراسم، افتتاح و بهره برداری 8.5 كيلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران و ورود 4 رام قطار شهری تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفت.

این مراسم با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

برنامه‌های شرکت مترو از زبان امام
علی امام، مدیرعامل شرکت مترو در صحبت‌های خود گفت:

اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است. همچنین بخش میانی و شمالی خط ۷ را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم.

تعداد این ایستگاه‌ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌های قابل بهره‌برداری در ماه‌های آینده به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید.

همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ است که در مجموع با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷ شاهد فعالیت ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کیلومتر تونل در این خط خواهیم بود.

وی درباره خط ۶ متروی تهران هم اظهار کرد:

اولین اولویت افتتاح ما ایستگاه میدان امام حسین (ع)است. این ایستگاه با خط ۲ تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب می‌شود.

مرحله بعدی افتتاح حد فاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است.

وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ گفت:

در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.

آقای امام ادامه داد:

سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

گفته‌های معاون شهردار تهران در خصوص بودجه مورد نیاز شرکت مترو
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:

درسال جاری برای توسعه مترو، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور دریافت کرده‌ایم.

این در حالی است که اوراق مشارکت هرسال را سال بعد می‌توان به منابع تبدیل کرد

پور سیدآقایی در ادامه گفت:

در صورت تامین بودجه اوراق مشارکت سال ۹۸، رقم مذکور در کنار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت در سال ۹۷، امکان سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در مترو را فراهم می‌کند.

مطالب رپورتاژ