با تایید نمایندگان عضو در اجلاس مالزی؛ ماهیت و ساختار انجمن چراغ های دریایی به یک سازمان بین المللی تغییر یافت

سند تغییر ماهیت و ساختار انجمن چراغ های دریایی به یک سازمان بین المللی در اجلاس دیپلماتیک مالزی نهایی و به تایید اعضاء رسید.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، پس از ۶ سال تلاش انجمن بین المللی چراغ های دریایی و برگزاری ۳ کنفرانس مقدماتی دیپلماتیک به منظور تبدیل این انجمن به یک سازمان بین الدولی، سرانجام متن سند نهایی کنوانسیون موجد سازمان بین المللی مذکور در اجلاس دیپلماتیک مالزی با حضور بیش از ۲۰۰ نماینده از ۶۲ کشور عضو IALA  تهیه و به تایید اعضاء رسید.

جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز که از طرف جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مالزی شرکت کرده است، این سند نهایی را امضاء کرد.

اجلاس ۴ روزه دیپلماتیک انجمن چراغ های دریایی از ۲۵ لغایت ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ ( ۶  لغایت ۹ اسفند ماه ۹۸ ) در کوالالامپور در مالزی برگزار شد. جلیل اسلامی؛ عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر در صدر هیأتی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست دیپلماتیک انجمن چراغ های دریایی حضور داشت.

گفتنی است، به منظور تداوم بخشیدن به فعالیت‌های مربوط به چراغ‌های دریایی و علایم کمک ناوبری انجمن بین‌المللی چراغ‌های دریایی از سال ۱۹۵۷ رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است، این انجمن که مقر آن در پاریس است، در حال حاضر  ۸۰ عضو وابسته از سازمان‌های مسئول چراغ‌های دریایی در سراسر جهان، ۲۷ عضو وابسته از بنادر مهم دنیا و حدود ۴۸ عضو از کارخانجات و موسسات تولیدکننده علایم کمک ناوبری به عنوان عضو صنعتی در این انجمن حضور دارند. جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۳۶ (۱۹۵۷) به عضویت این انجمن در آمد و از این تاریخ ، سازمان بنادر و دریانوردی مسئول تأمین و نگهداری علایم و چراغ‌های دریایی در آب‌های ایران شد.

مطالب رپورتاژ