با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیران کل امور دریایی و ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر معرفی شدند

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر در مراسم معارفه مدیران کل امور دریایی و ایمنی و حفاظت دریایی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در خط مقدم حوزه حمل و نقل کشور، با وجود تحریم و فشارهای خارجی در سال های اخیر و اپیدمی کرونا، عملیات تخلیه و بارگیری کالاها و فعالیت های اقتصادی و بین المللی خود را بدون وقفه ادامه داده است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی؛ عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم، با اشاره به فعالیت های اقتصادی و بین المللی بدون وقفه سازمان بنادر علیرغم تحریم ها، خاطر نشان کرد: هدف کلی سازمان بنادر ایجاد نگاه و رویکردی نو در فعالیت ها و استفاده از ظرفیت تمام بخش ها برای گسترش فعالیت ها و توسعه اهداف سازمان است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تقدیر و تشکر از دریانوردان و و کارکنان فعال در بنادر کشور، تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور، با همت دریانوردان و ارائه دهندگان خدمات در بنادر ، بخش حمل و نقل دریایی کمترین تاثیرپذیری را در فعالیت خود در کشور داشته است.

اسلامی از تحریم ها و محدودیت ها و شیوع ویروس کرونا به عنوان بزرگترین چالش های پیش رو در سال جدید یاد کرد و گفت: امیدوار هستیم با فعالیت های سازمان یافته تر و ارائه خدمات بر روی کشتی و در بنادر در راستای حفظ ایمنی و جان دریانوردان با اجرای دستور العمل ها، گامی مثبت در مقابله با این چالش ها برداشته و از فرصت به وجود امده برای برنامه ریزی جهت ارائه بهتر خدمات استفاده کنیم.

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشکر از زحمات علیرضا خجسته در سمت مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی، خاطرنشان کرد: سال گذشته، اقدامات سازمان بنادر جان بیش از ۱۰۰۰ تن را در آب های کشور نجات داده است که خود نشان از اهمیت فعالیت های این اداره کل است.

در ادامه مراسم، علیرضا خجسته به اهم اقدامات این اداره کل در سال های اخیر پرداخت و اظهار داشت: تهیه ۸۶ سلول نقشه هیدروگرافی، تهیه و چاپ نقشه های بنادر شمالی کشور، تهیه نقشه ها به صورت کاغذی در سطح بین المللی و داخلی، تغیر در نحوه اجرای عملیات هیدروگرافی با تهیه شیوه نامه اجرای، تهیه توصیه نامه فنی برای جانمایی و ایمن سازی مزارع دریایی و تهیه شیوه نامه پیگیری حقوقی آلودگی های ایجادشده در دریاها از مهمترین اقدامات اداره کل حفاظت و ایمنی دریانوردی بوده است.

در این ادامه این مراسم، نادر پسنده مدیرکل  ایمنی و حفاظت دریایی و حسین عباس نژاد مدیرکل امور دریایی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته، فرصت خدمت در این مسئولیت ها را مغتنم دانسته و ابراز امیدواری کردند با اقدامات و تحولاتی که در این حوزه ایجاد خواهد شد گام های موثری در مسیر تحقق اهداف و برنامه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برداشته شود .

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های علیرضا خجسته ، نادر پسنده  به عنوان مدیرکل  ایمنی و حفاظت دریایی و حسین عباس نژاد به عنوان مدیرکل امور دریایی معرفی شدند.

مطالب رپورتاژ