با شعار توسعه متوازن صنعت دریایی، ضامن توسعه پایدار؛ بیست وهفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور ۲۸بهمن ماه در تهران برگزار می شود

بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با شعار ” توسعه متوازن صنعت دریایی، ضامن توسعه پایدار “، عصر دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در سالن همایش کتابخانه ملی در تهران برگزار می شود.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ومسئول دبیرخانه  هماهنگی ارگان های دریایی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: همایش سالانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، نمایش اقتدار جامعه دریایی و یکی از راهکارهای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان و فرصتی مناسب برای اعضاء جامعه دریایی بزرگ کشور است تا با ایجاد هماهنگی درتمامی سطوح در کنار یکدیگر جمع شوند و به تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بیشتر‌ بپردازند و با طرح مسائل و مشکلات خود، راه حل‌های مناسبی برای آنها بیابند.

علی اکبر مرزبان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حاکمیت و مدیریت امور دریایی کشور و دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی، متعهد است که نقش خود را در این زمینه ایفاء نماید و امید است، در آینده نیز اقدامات خود را در این زمینه تقویت کند.

همایش ارگانهای دریایی فرصتی مناسب برای تقویت همگرایی

به گفته وی، دبیرخانه دائمی هماهنگی ارگان های دریایی فرصتی مناسب برای این بخش در جهت ایجاد همگرایی بیشتر است و این دبیرخانه می‌تواند محلی برای هم‌اندیشی و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی به همراه بخش خصوصی باشد.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت برگزاری هرچه بهتر گردهمایی سالانه مدیران ارشد ارگان های دریایی، از سازمان ها و شرکت های فعال دریایی و بندری خواست در برگزاری پررنگ تر  و با نشاط تر این رویداد، حداکثر مشارکت و همکاری را با سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشند.

تشریح برنامه‌های همایش بیست و هفتم

مرزبان با اعلام اینکه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: همانند سال های گذشته علاوه بر مقامات کشوری و لشکری، روسا و  مدیران ارشد ارگان های دریایی کشور، جمعی از دریانوردان، کارشناسان و دست اندرکاران بخش دریایی به همراه شرکت ها و فعالان این بخش در این مراسم حضور خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه  هماهنگی ارگان های دریایی کشور در تشریح برنامه‌های همایش بیست و هفتم خاطر نشان کرد:  این همایش که با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود،  شامل ۴ پنل تخصصی است وکارگروه این پنل ها از مدتی قبل تشکیل شد و در حال فعالیت و برنامه ریزی می باشد و امسال قرار است این پنل ها، روزهای قبل از همایش برگزار و نتایج آن در همایش اصلی ارائه شود .

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه دریانوردان و کشتیرانی ایمن، در پنل تخصصی ایمنی و امنیت دریانوردی؛ چالش ها و راهکارهای پیش روی این صنعت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی افزود، در پنل تخصصی دوم مدیریت سواحل، محیط زیست و توسعه پایدار دریایی در چند محور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته مرزبان، دیگر پنلی که قرار است در بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی برگزار شود، نقش بنادر و لجستیک بندری در توسعه حمل و نقل دریایی می باشد.

وی افزود: موضوع پنل چهارم، بررسی راهکارهای افزایش توان تولیدی و خدماتی داخلی در توسعه دریایی است.

بررسی چالش های پیش روی ارگان های دریایی در ۴ پنل تخصصی

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با بیان اینکه انتظار این است که اعضای دبیرخانه همایش هماهنگی ارگان های دریایی در این پنل های تخصصی حضور فعال داشته باشند، تصریح کرد: این پنل ها فرصتی است تا دیدگاه ها و نظرات به علاوه چالش های پیش روی آنها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

همه اعضای خانواده دریایی کشور و علاقمندان در سایت همایش ثبت نام کنند.

مرزبان در پایان با اشاره به اینکه همایش پیش رو متعلق به یک ارگان خاص نیست و به تمام اعضای خانواده دریایی کشور تعلق دارد، از همه ارگان های دریایی و شرکت های فعال در حوزه دریایی و بندری خواست، در فرصت کم باقیمانده تا زمان برگزاری پنل های تخصصی و همایش، این نهادها و شرکت ها از طریق سایت ویژه همایش به آدرس www.dhod.ir نسبت به ثبت نام همایش اقدام نمایند.

گفتنی است، سه پنل تخصصی فوق الذکر در قبل تاریخ همایش و در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ملی نفتکش برگزار خواهد شد و پنل آخر نیز در روز سه شنبه مورخ ۱۵ بهمن ماه به میزبانی شورای عالی صنایع دریایی برگزار خواهد شد.

 جزئیات همایش، پنل های تخصصی و نحوه ثبت نام و حضور در آن ها در سایت فوق آمده است. همچنین علاقمندان می توانند از طریق شماره های تلفن ۸۴۹۳۲۱۸۸-۸۴۹۳۲۸۱۱ و ۸۴۹۳۲۸۱۲ با دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی تماس حاصل نمایند.

مطالب رپورتاژ