سانحه سانچی

بررسی سانحه سانچی در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جوانب مختلف سانحه سانچی در پنل امنیت دریانوردی بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی،  نادر پسنده درباره بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی اظهار داشت: این همایش با هدف همگرایی و هم افزایی حداکثری ارگان های دریایی، اعم از سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی وNGOها برگزار می شود و انتظار می رود با تبادل اطلاعات و ایجاد تعامل باعث دستیابی به راهکارهای اجرای برای حل برخی از مسائل دریایی کشور شود.

وی در خصوص آثار و نتایج همایش های گذشته ارگان های دریایی تصریح کرد:ارتقای ناوگان مسافربری دریایی ،افزایش ایمنی دریانوردی ، تسهیل در ارایه خدمات به کشتی ها برای پهلودهی و رفع بسیاری از کمبودهای تجهیزات و بهبود اعمال حاکمیت دریایی در آبهای تحت حاکمیت کشور نشانگر موثر بودن تعاملات انجام شده در همایش های ارگانهای دریایی است که در گذشته برپا شده است.

پسنده با اشاره به موضوعات امنیت دریایی، محیط زیست و لجستیک بندری به عنوان محورهای اساسی بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: با توجه به همزمانی این همایش با حادثه تلخ نفتکش سانچی، موضوعات ایمنی و امنیت دریایی مرتبط با این سانحه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا از اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان باری سنتی، امنیت آب ها و سواحل، جلوگیری از آلودگی دریا و مسائل محیط زیستی و گردشگری دریایی از دیگر موضوعاتی است که در همایش بررسی خواهد شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: عموما مسائل دریایی نیاز به اقدام و همکاری سازمان های مختلف دارد و این همایش زمینه این همکاری ها را هموارتر می کند و تاکنون نیز بسیاری از مشکلات دریایی کشور با همین همگرایی حل شده است.

 

مطالب رپورتاژ