اجرای پروژه پوشش رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه پوشش رادیویی سواحل چابهار با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عباس آذرپیکان با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل چابهار، در اسفند ماه سال گذشته (۹۸) آغاز شد، تصریح کرد: این پروژه، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت آبهای  سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی گفت: این پروژه پس از احداث و تجهیز چهار سایت بدون نفر در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید برای ایستگاه مرکزی (MRCC) بندر شهید بهشتی، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
آذرپیکان افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این ایستگاه ها، منطقه A۱ دریایی سیستان و بلوچستان در طول ۳۴۰ کیلومتر، به طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت و  برقراری ارتباط بین کلیه شناورهای کوچک و بزرگ با مرکز جستجو و نجات بندر امکان پذیر خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این طرح و سایر طرح های در دست اجرا ساحل نشینان، صیادان، لنج داران و دریانوردان از منافع این پروژه در جهت مدیریت و کاهش سوانح دریایی بهره مند خواهند شد.

مطالب رپورتاژ