سازمان راهداری

برگزاری دومین نشست روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی

دومین نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌ها با حضور مجید نصرالله‌نژاد مدیرکل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران، برگزار شد . مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها ، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حضور داشتند .

مهندس نصراله نژاد اظهارکرد: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها حساسیت زیادی دارند . بی توجهی به آن خسارات زیادی درپی خواهد داشت . از اینرو بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، اولویت حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان تهران است.

وی گفت : 200 کیلومتر آزادراه، 200 کیلومتر راه‌های اصلی، 450 کیلومتر راه‌های فرعی، 100 کیلومتر راه‌های فرعی درجه دو در استان تهران داریم.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان تهران گفت : 1400 کیلومتر راه‌های روستایی در استان تهران ثبت شده است.

نصرالله‌نژاد به میزان ابنیه راه‌های استان اشاره کرد و افزود: 15 کیلومتر تونل در سطح استان تهران داریم .  101 دستگاه پل بالای 10 متر و 306 دستگاه زیر 10 متر وجود دارد.

وی گفت :  با توجه به میزان بالای تردد در استان تهران، اهمیت راه‌ها و لزوم حفظ و نگهداری آن زیاد می‌باشد. از اینرو ارتباط صنعت و دانشگاه و به کارگیری تکنولوژی‌های روز نقش مهمی در بازسازی ابنیه فنی راه‌ها دارد.

در استان تهران پل‌های رودشور در محور قم و ساوه است . پل دلیچایی در محور فیروزکوه از پل‌های مهم هستند . تعمیر ابنیه فنی این مناطق را دستورکار داریم .  به طور کلی حفظ ایمنی پل‌ها اهمیت زیادی دارد که در همین راستا سعی کردیم بازدید مستمر از این پل‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: در زمینه مطالعات و بررسی های گردنه گدوک و مبارک آباد اخیرا نشستی با شرکت شرکت مانا صنعت داوین و شرکای فرانسوی و اسپانیایی داشتیم. می‌توان از این ظرفیت برای استفاده از تکنولوژی‌های نو در استان استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها حساسیت زیاد دارند . متأسفانه مظلوم واقع شده‌اند. این در حالی است که عدم توجه به آن خسارات زیادی درپی خواهد داشت . امید است که با همکاری مسئولان بتوانیم با کمترین هزینه مشکلات را حل کنیم.

مطالب رپورتاژ