برگزاری مراسم تکريم و معارفه روساي قديم و جديد سازمان هواپيمايي کشوري و مديرعامل هما

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازي صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه مديرعامل هما با بیان اینکه در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی هستیم، گفت: هیچ کشوری مثل ما با چنین شدت تحریمی مواجه نبوده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازي گفت: آنها با تحریم‌های خود به دنبال ساقط کردن انقلاب و ایجاد هرج و مرج هستند اما با تلاش شبانه‌روزی، کشور پیشرفت کرده است و در حال حاضر در حوزه مقاوم‌سازی اقتصاد هستیم اقتصاد ما باید مقاومت بازدارنده داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصريح كرد: به لطف الهی و تلاش های انجام گرفته در کشور، پیشرفت‌های زیادی را شاهد بودیم و هم اکنون زمان این است که برای مقاوم‌سازی اقتصاد خودمان که یک اقتصاد بازدارنده است، تلاش انجام گیرد.

اسلامي تصریح کرد: بسیار مهم است که با انجام اقدامات مناسب ظرفیت جغرافیای اقتصادی خودمان را بیش از جغرافیایی سرزمینی گسترش داده و سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی را نصیب خودمان کنیم. این یک نیاز است و باید به این دستاورد برسیم.

صنعت هوايي كشور قبل از اين هم دچار تحريم هاي ظالمانه بود

خلبان تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان اظهارداشت: در دوره تحریم ها توانستیم هواپیماهای زیادی خریداری کرده و شرکت های هواپیمایی جدید تاسیس کنیم.

وي افزود: صنعت هوایی از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران فراگیری شد. چشم انداز روشنی هم برای خروج از آن وجود نداشت.

وی افزود: ایکائو اعلام کرد در ۲۰۲۲ از بحران خارج می‌شویم سپس اعلام کردند در ۲۰۲۴ از این بحران خارج خواهیم شد اما پیش بینی‌ها مرتباً به روز رسانی می‌شود و نمی‌دانیم چه زمانی به وضع عادی برمی گردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: صنعت هوایی قبل از این هم دچار تحریم‌های ظالمانه بود، آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به خرج دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از عابدزاده به عنوان ابرمرد صنعت هوایی یاد کردم که سال‌ها برای این صنعت زحمت کشیده است در دوره تحریم‌ها هواپیماهای زیادی وارد شد، شرکت‌های هوایی متعددی راه اندازی شد، نیروهای متخصص تربیت کردیم. تعمیر و نگهداری تمامی هواپیماهای موجود در کشور به دست نیروهای متخصص داخلی وارد چک‌ها سنگینی شد. شرکت‌های دانش بنیان هوایی متعدد تأسیس شده است همه اینها نشان می‌دهد این صنعت پویا و زنده است.

دهقانی زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همراه شرکت‌های هواپیمایی به عنوان ارکان صنعت هوایی در هماهنگی و انسجام خوبی هستند همچنین مراکز آموزشی هوانوردی، شرکت‌های هندلینگ و خدمات هوانوردی و سایر ذینفعان این صنعت علیرغم فشارها در یک تعامل خوب و مطلوب به سر برده و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: اقدامات ارزنده ای در دوره عابدزاده در سازمان هواپیمایی کشوري در صنعت هوانوردی صورت گرفت که می‌توان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوب برنامه پنجم توسعه در مجلس اشاره کرد. با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات صنعت هوایی حل شد اما همچنان راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب صنعت هوایی داریم.

علی عابدزاده در مراسم تودیع خود از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز در صنعت هواپیمایی هیچ وابستگی نداریم، گفت: حتی کاری کرده‌ایم که بودجه سازمان هواپیمایی را از بودجه دولتی مستقل کنیم.

وي بیان کرد: ما سال‌ها در این حوزه با مشکلات متعددی مواجه بودیم. خبرنگاران به من می‌گویند چرا حرف نمی‌زنی؟ چون کار ما طوری بود که باید در حرف‌زدنمان دقت کنیم، عده‌ای نشسته‌اند تا ببینند ما چیزی بگوییم و در خارج برای ما پرونده درست کنند.

عابدزاده درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: ما در پرونده اوکراینی روسفید هستیم. می‌خواستند برای ایرلاین‌های ما پرونده‌سازی کنند اما ما جلوی آن را گرفتیم.

گفتني است؛ در اين مراسم رحمت اله فيروزي پور عضو كميسيون عمران مجلس ضمن تقدير از عابدزاده نيز سخناني با بيان اينكه انتخاب رياست سازمان هواپيمايي كشوري به جهت سوابق و توانايي ايشان شايسته است گفت: انتظار مي رود با هماهنگي و انسجام تمام نيروها بتوانيم آينده تا درخشاني را براي صنعت هوايي رقم بزنيم.

مطالب رپورتاژ