بندر شهید کلانتری آماده صادرات کالاهای یخچالی

 بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است و بستر مناسبی بابت صادرات محصولات کشاورزی و شیلانی در راستای کمک به توسعه تولیدات داخلی ایجادشده و در این بندر استراتژیک آماده ارائه خدمات است.

مجتبی محمد زاده، رئیس بندر شهید کلانتری در این خصوص و با اشاره به آمادگی این بندر در صادرات محصولات افغانستان به هند اظهار کرد: طی سال‌های گذشته و به‌منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری کانتینرهای یخچالی زمینه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژیک چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم‌شده است.

محمد زاده با اشاره به هم‌جواری بندر شهید کلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی افزود: با هم‌افزایی و تلاش‌های دو سازمان در راستای ایجاد مراکز فرآوری، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیلات موردنیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل کالاها ایجاد شده است.

این مقام مسئول گفت: نقش استراتژیک بندر چابهار در اتصال امن و مقرون‌به‌صرفه کشورهای محصور در خشکی به آب‌های آزاد ازجمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیت‌های تولیدی تجار افغان را بیش‌ازپیش فراهم نموده است تا با بهره‌گیری از امکانات و تسهیلات فراهم‌شده جهت ترانزیت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده نمایند.

محمد زاده رئیس بندر شهید کلانتری چابهار ادامه داد: طی هفته جاری چندین دستگاه کانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشکبار ترانزیتی کشور افغانستان در بندر شهید کلانتری بارگیری و به مقصد کشور هند ارسال شد.

 

مطالب رپورتاژ