بهره برداری از ایستگاه جستجو و نجات دریایی بندر دیلم در دهه فجر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ایستگاه جستجو و نجات دریایی بندر دیلم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمندزاده درباره ایستگاه جستجو و نجات دریایی بندر دیلم، اظهار داشت: مرکز جستجو و نجات بندر دیلم در مجموع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان  انجام شده که شامل اسکله شناور، محل استراحت پرسنل و همچنین یک فروند شناور تندرو جستجو و نجات دریایی است.
وی یادآور شد: با افتتاح مرکز جستجو و نجات دریایی بندر دیلم حوزه شمال خلیج فارس از جمله بنادر دیلم، گناوه، ریگ  و امام حسن زیر پوشش خدمات امداد دریایی قرار خواهند گرفت.
 ارجمندزاده افزود: راه اندازی این مرکز یکی از مطالبه‎های اصلی ساحل نشینان شمال استان بوشهر بود که این مهم با قرارگرفتن در اولویت‎های اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عملیاتی شد و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، خدمات دهی خود را آغاز می‎کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر تاکید کرد: در موارد زیادی مشاهده شده با وجود پیش بینی هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد دریا برخی از دریانوردان اقدام به دریانوردی می‏کنند که با هدف کاهش خطرات احتمالی انتظار داریم از ترددهای غیرضرور اجتناب شود.

مطالب رپورتاژ