شرکت بهرو از آغاز مترو تا کنون

صنعت حمل و نقل آنلاین: بیست سال از آغاز به کار مترو در کشور می­گذرد. بر اساس آمار خطوط متروی کشور در این 20 سال جمعیتی معادل کل ساکنان کره زمین را جابه­ جا کرده است. اگر چه این آمار قابل قبول است اما همچنان سفرهای درون شهری با خودروی شخصی به ویژه در تهران که با معضلات ترافیکی و زیست محیطی فراوانی روبروست، جذابیت بیشتری نسبت به استفاده از خطوط مترو دارد.

مهندس غلامرضا شمسی مدیرعامل شرکت بهرو در یک گفتگوی اختصاصی ضمن ارایه تاریخچه­ ای از چگونگی تاسیس این شرکت و نقش آن در توسعه خطوط مترو، در پاسخ به پرسش­هایی از قبیل چگونگی ایجاد جذابیت­ برای استفاده از مترو، مقایسه صنعت متروی ایران با کشورهای دیگر، سیاست­های حاکم در مدیریت شهری، نقطه پایان ساخت مترو در کشور و…. و نیز در خصوص ویژگی­های خط 6 در سطح بین ­المللی توضیحاتی ارایه داده است:   

 شرکت بهرو چگونه کار خود را آغاز کرده و نقش این شرکت در توسعه خطوط مترو به چه شکل تعریف می­شود؟

مجموعه بهرو در گذشته به صورت دفتر فنی در هلدینگ متروی تهران فعالیت می­کرد. در زمان آغاز به کار مترو، نیاز به بخش فنی و نظارت بر تامین­کنندگان مالی و تجهیزات وجود داشت. در آن هنگام دانش مترو در کشور وجود نداشت به همین دلیل در سال 65 افرادی که با سیستم­های حمل­ونقل آشنایی داشتند از جمله دفتر فنی بهرو، مجموعه­ فنی را تشکیل دادند. با پیشرفت کار تصمیم گرفته شد که دانشکده­ای در حوزه مترو تاسیس شود تا به تربیت نیروی متخصص بپردازند. این دانشکده در تقاطع اتوبان باقری – رسالت تاسیس شد. افرادی که در آن دانشکده …

ادامه گفتگو را در شماره 361 ماهنامه صنعت حمل و نقل ویژه خط 6 متروی تهران دنبال کنید.

مطالب رپورتاژ