به ظرفیت بزرگراهی کشور 700 کیلومتر افزوده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا اواسط بهار سال ۹۸ و یا در نهایت پایان این فصل ۷۰۰ کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در آیین آغاز عملیات قطعه ۱۰ پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز در شهرستان تنگستان با اشاره به این که تا پایان این فصل و یا در نهایت اواسط بهار سال ۹۸ به میزان ۷۰۰ کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می‌شود، گفت: اتصالات ریلی در مسیر برون مرزی و ۲ استان کشور نیز در زمره پروژه‌های تاثیرگذار برای ترانزیت کالا و حمل و نقل است که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

اسلامی ادامه داد: اتصال عسلویه و بوشهر به خط ریلی به عنوان ۲ مرکز برای جابجایی بار و مسافر شهرهای در مسیر، حائز اهمیت است که امید است با استفاده از ظرفیت فاینانس ۴۵۰ کیلومتر شبکه ریلی براساس زمان‌بندی تمامی قطعات به بهره‌برداری برسند و بار روی کریدور ریلی شمال و جنوب کشور قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با شروع این پروژه امید مردم استان بوشهر برای تحقق یکی از آرزوهای دیرینه زنده می‌شود که امید است که با همت مسولان و پیمانکاران روند اجرا پروژه با قدرت ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه جاده‌ها از آبادی‌ها و شهرها می‌گذرند و ایجاد ترافیک می‌کنند، باید از ظرفیت ریلی با هدف کاهش ازدحام جاده‌ها حداکثر استفاده را برد.

اسلامی گفت: حمل و نقل ریلی از لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند صاحبان بار را در هزینه حمل و نقل از قدرت رقابت‌پذیری بیشتری برخوردار کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امید است با توسعه فعالیت های اقتصادی و توسعه کیفی بخش اقتصادی شاهد رونق اشتغال، تولید و معیشت مردم باشیم.

مطالب رپورتاژ