بکارگیری سامانه مدیریتی GIS در بنادر جنوب کشور

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS گفت: این سامانه، به لحاظ برنامه‌ریزی مدیریتی و تسهیل تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سواحل و بنادر جنوب کشور، گنجینه بسیار مفیدی برای سازمان بنادر محسوب می‌شود و این سامانه باید مبنای تصمیم‌گیری‌ها در بنادر باشد.

محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به فعال شدن سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS، تأکید کرد: امروزه مدیریت حرفه‌ای برای تصمیم‌گیری دقیق نیازمند اطلاعات به‌روز و ابزار مناسب است و بر همین اساس، سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر می‌تواند ابزار مناسبی برای تصمیم‌گیری مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان این حوزه و مبنایی برای تصمیم‌گیری‌های آن‌ها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر مسئله به‌روزرسانی این سامانه اظهار داشت: به‌روزرسانی سامانه GIS در زمینه‌های مختلف به مکانیزم مشخص و فرایند محور نیاز دارد. سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر این امکان را فراهم می‌کند تا به لحظه بتوانیم وضعیت ترافیک کالا و کشتی را در اسکله‌ها رصد کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترافیک نسبتاً بالا کشتی‌ها در بنادر شهید رجایی، امام خمینی و امیرآباد تصریح کرد: همه بنادر به‌ویژه سه بندر یادشده باید استفاده از همه ابزارها و مکانیزم عملیاتی و نرم‌افزاری ارتقای سطح کیفیت خدمات و کاهش زمان انتظار کشتی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

راستاد تأکید کرد: سه بندر ذکرشده که عمده کالاهای اساسی در این بنادر تخلیه می‌شود، باید با مکانیزم مشخص، زمان انتظار کشتی‌ها و میزان دموراژ را به حداقل ممکن کاهش دهند.

 

مطالب رپورتاژ