تأمین تجهیزات اسکله رو رو بندر خرمشهر با هدف صادرات کالای فله خشک است

مدیر کل بندر و دریانوردی گفت: تجهیز اسکله رو رو بندر خرمشهر یکی از الزام ها برای بارگیری کالا به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل نوراله اسعدی در خصوص تامین تجهیزات  اسکله بندر خرمشهر، اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد صادرات کالای فله خشک از بندر خرمشهر تجهیز اسکله رو رو بندر خرمشهر یکی از الزام ها برای بارگیری به مقصد  کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مشکلات ترافیکی بندر خرمشهر، تصریح کرد: در بار انداز و سایر زیر ساخت ها به جزاسکله رو رو مشکلی نداریم اما در ورود و خروج گیت ها بار ترافیکی وجود دارد  که با احداث گیت اختصاصی کامیون این مشکل مرتفع می شود.

وی اظهار داشت: بندر خرمشهر  نقش هویت ساز در شهر خرمشهر دارد که در مطالعات شهر و بندر هم به آن اشاره شده است  و قبل از جنگ تحمیلی ظرفیت واقعی بندر خرمشهر ۵ میلیون تن در سال  بدون عملکرد پسکرانه ها که بعدها ایجاد شده و بدون ظرفیت ترمینال کانتینری و ترمینال کالای فله بود و اکنون با افزایش تقاضا ها بندر خرمشهر قابلیت پذیرش ظرفیت ۱۰ میلیون تن  کالا در سال را دارد.

وی در ادامه افزود:  عملکرد کالای فله خشک بندر خرمشهردر سال ۱۳۹۸  دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن  است و پیش بینی می شود امسال عملکرد تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر به ۴ میلیون تن برسد و برای رسیدن به این مهم  باید ظرفیت تجهیزات، لنگرگاه بیرونی و داخلی در نظر گرفته شود.

مطالب رپورتاژ