تأمین سطح سرویس مناسب راه‌های مواصلاتی در ایام سفرهای تابستانی

در نشست مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر کشور که در روز پنجشنبه در تهران برگزار شد، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: به منظور تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها با مرکز تأمین اعتباری استان‌ها و ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، مطالبی در زمینه بازسازی و ترمیم جاده‌های تخریب شده از سیل اخیر بیان کرد و افزود: باتوجه به محدودیت‌های منابع اعتباری، باید در روش‌های اجرای روکش آسفالت کار کارشناسی صورت گیرد و براساس اولویت راه‌های شریانی، فرعی و روستایی آسفالت‌های مورد نظر به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در ترمیم پل‌ها و ابنیه فنی هم ضروری است که استحکام و سطح پایداری مناسبی فراهم شود و از پیمانکاران توانمند و مجرب در این زمینه بهره گرفته شود. 

فرامرز مداح مشاور ریاست سازمان در امور سرمایه‌گذاری و فن‌آوری اطلاعات هم ضمن ارائه گزارشی از رسیدگی به مطالبات رانندگان و اجرای طرح تن‌– کیلومتر در کشور اظهار داشت: این طرح پروژه عظیمی است که طی برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با همکاری مسئولین استانی به اجرا درآمده است و اکنون نیازمند ارزیابی و به روزرسانی شاخص‌های تعیین شده است.

وی با بیان محدودیت منابع مالی و اعتباری در پاسخگویی به نیازهای موجود بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای و راهداری، خاطرنشان کرد: باید نسبت به حفظ و نگهداری از سرمایه‌های ملی تدابیر لازم اتخاذ شود و در رعایت ضوابط و موارد قانونی منابع درآمدی این سازمان توجه و نظارت بیشتری صورت گیرد.

تأمین رضایت‌مندی شغلی کارکان و ذی‌نفعان سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای

محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان، طی سخنانی گزارشی از ساختار نیروی انسانی شاغل در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 20 هزار نیروی انسانی به صورت جاری و طرح در سازمان مشغول به فعالیت هستند که عمده انتظار ما از مدیران استانی، تأمین رضایت‌مندی شغلی کارکنان و عدالت در پرداخت حقوق و مزایای آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی موجود، برای ارائه عملکرد مطلوب، ابتدا باید جایگاه خود را در استان شناسایی و سپس ذی‌نفعان خود را مشخص نموده و نقش و تأثیرگذاری شاخص‌های حمل‌و‌نقل بر سایر بخش‌های اقتصادی در استان مورد کنترل و نظارت قرار بگیرد.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر کشور، به بیان مسائل و مشکلات موجود در استان‌های ذی‌ربط پرداخته و از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و اعضای هیأت عامل حاضر در نشست راه‌کارها و نقطه‌نظرهای کارشناسی به منظور رفع این مشکلات ارائه شد.

 

مطالب رپورتاژ