مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا: تحقق اهداف تبصره 18 در شرکت رجا

علیرغم مشکلات متعدد در تأمین قطعات و ترخیص اقلام خریداری شده از گمرک، خدمات‌دهی مطلوب به هموطنان در اولویت برنامه‌های شرکت رجا قرار دارد.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی شرکت رجا مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در دومین جلسه ستاد نوروزی سال 1399 این شرکت که با حضور مدیران و نمایندگان رجا در نواحی برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: باید اقدامات جدی برای آماده‌سازی و تجهیز قطارها اعم از فنی یا زیباسازی درونی و بیرونی همچنین آمادگی مطلوب مأموران مؤظف انجام شود، تا مردم رنگ و بوی نوروز را احساس کنند.

رفع نواقص تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی

محمد رجبی به اهمیت برنامه‌ریزی برای شستشوی قطارها حتی در نواحی تأکید کرد و گفت: طرح بازدید‌های ویژه که پیش از این به نام “طرح غدیر” معروف بود باید از همین امروز آغاز شده و همه مدیران فارغ از هر گونه تخصص با در اختیار داشتن چک لیست‌های لازم به مسیرهای مختلف سفر و همه موارد را بررسی و گزارش آن را برای پیگیری جهت رفع نواقص تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

دارایی رجا از 135 میلیارد تومان به 2700 میلیارد تومان رسید

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های متعدد، رجا از ماده 141 خارج شده اظهار داشت: در حال حاضر دارایی رجا از 135 میلیارد تومان به 2700 میلیارد تومان رسید که حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در این افزایش قابل تقدیر است.

اقدامات رجا برای تحقق تبصره 18

رجبی با اشاره به اقدامات رجا برای تحقق تبصره 18گفت: خوشبختانه تا امروز همه موافقت‌ها برای بازسازی 124 دستگاه واگن مسافری رجا در قالب قراردادهای جداگانه با شرکت‌های نوین صنعت رجا، واگن پارس و احیاء صنعت گرفته شده و قرارداد دو مورد اول ابلاغ که به همین منظور مجموعاً 52 میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک واریز شده است.

 بازسازی 5 دستگاه واگن از محل تبصره 18

مدیرعامل رجا به ابراز خرسندی وزیر راه و شهرسازی در روند بازسازی‌ها طی بازدید چند روز گذشته و حمایت ایشان در جلسه هیأت دولت از حرکت پر شتاب رجا در این فرآیند اشاره و خاطرنشان کرد: بزودی 5 دستگاه واگن بازسازی شده از محل تبصره 18 از شرکت نوین صنعت رجا تحویل گرفته می‌شود.
وی تأکید کرد: با پیگیری‌های ویژه صورت گرفته از سوی مدیرعامل واگن‌پارس و تلاش‌های همکاران در آن مجموعه، تا پایان سال جاری بخشی از واگن‌های بازسازی شده از محل تبصره 18 و 4 دستگاه واگن نو همچنین چند واگن ترن‌ست از نوع C توسط شرکت واگن پارس تحویل رجا خواهد شد.

بازسازی و نوسازی واگن‌ها بر اساس تبصره 18

رجبی همچنین در خصوص همکاری با سایر شرکت‌های داخلی برای بازسازی و نوسازی واگن‌ها بر اساس تبصره 18 گفت: بزودی قرارداد همکاری با شرکت ایریکو نیز برای بازسای واگن‌های مسافری رجا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که امیدواریم 20 واگن نو هم از همین محل مجدد از واگن پارس تحویل بگیریم که در حال حاضر در صف قرار داریم.

در انتها مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: با مشقت‌های فراوانی که کشیدیم بعد از 27 ماه مذاکره به زودی 5 دستگاه گیربکس ترن‌ست تعمیر اساسی شده توسط شرکت خارجی، وارد کشور می‌شود.

مطالب رپورتاژ