تحقق حداكثری بومی سازی صنعت مترو در گروی تعامل دانشگاه با صنعت است

مدير عامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اينكه ظرفیت های مناسبی در کشور برای تحقق بومی سازی صنعت مترو وجود دارد، گفت: از طريق ايجاد ارتباط و تعامل موثر و مفيد صنعت ريلی و دانشگاه می توان ضمن بومی سازی، صادر كننده قطعات در صنعت مترو باشيم.

به گزارش روابط عمومی و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با تاكيد بر ضرورت اتصال دانشگاه، صنعت و بازار، گفت: ارتباط تنگاتنگ اين مجموعه ها؛ نقش غيرقابل انكاري در توسعه و بهينه سازي صنعت ريلي در حوزه مترو دارد.
وی با اشاره به اينكه دانشگاه بايد در راستای رفع نیازهای صنعت، آموزش و پژوهش گام بردارد ، افزود: ارتقای کیفی صنعت مترو در گروي ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و شركت هاي دانش بنيان است به همين دليل در اولويت هاي كاري خود در شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) بر اين امر تاكيد ويژه اي داريم.

امام با بيان اين مطلب كه دانش فنی در صنعت متروی تهران مطابق با استانداردهای بين المللی است، تصريح كرد: تلاش داريم تا با افزايش ارتباط بين متروي تهران ودانشگاه ؛ ضمن آشنایی اساتيد و دانشجويان با تكنولوژی های نوین به‌كار رفته در صنعت مترو ؛ اقدمات صنعتگران متروي تهران نيز به آنان معرفي شود.

وي با اشاره به اينكه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بسیار موثر است، گفت: در راستاي بومي سازي و ساخت تجهيزات مورد نياز ايستگاه هاي مترو و تجهيزات تعميرگاهي ناوگان؛ مطابق با استانداردهاي معتبر بين المللي؛ در سال 97 تفاهم نامه اي بين شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) و جهاد دانشگاهي منعقد گرديد تا از كليه ظرفيت هاي ارزنده موجود در اين نهاد دانش بنيان استفاده لازم به عمل آيد.
 
وي ادامه داد: در سال جاري نيز تعاملات خود در زمينه هاي مختلف را با دانشگاه افزايش خواهيم داد تا بتوانيم با اتكا به توان داخلي و ظرفيت علمي و تخصصي كشور؛ ظرفيت جا به جايي بیش از 2 میلیون سفر در روز را در گام نخست و درآينده نه چندان دور به 5 میلیون مسافر افزايش دهيم .

امام با اشاره به تسريع در روند بومي سازي ، تصريح كرد: لازم است در راستاي ارتقاي سطح علمي نيروهاي فني و متخصص و گسترش صنعت مترو در بخش دانش تجهيراتي ؛ همكاري هاي چند جانبه بين شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با دانشگاه و شركت هاي داخلي با توان بالاي مهندسي برقرار شود.

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید بيش از پيش در صنعت مترو به دانش فنی روز دنیا مجهز شویم، گفت: همكاري متقابل در زمينه ساخت سيستم رانش واگن(موتور قطار)، كمك به انتقال دانش فني تجهيزات ، طراحي و ساخت سيستم هاي كنترلي واگن و پست هاي برق؛ بخشي از اهداف ما در افزايش تعامل با دانشگاه به شمار مي آيد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با تاكيد بر دانش بنیان شدن فرایند های تحقیق و توسعه قطعات مترو،گفت: شرکت های دانش بنیان باید در عرصه صنعت مترو بیش از پیش فعال شوند.
وي افزود: امیدواریم که با كمك دانشگاه و شركت هاي دانش بنيان؛ شاهد ساخت حداكثري تجهيزات واگن هاي مترويي در داخل كشور باشيم.

مطالب رپورتاژ