تداوم همکاری‌های ایران و روسیه در حمل و نقل هوایی

در کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه دو طرف در خصوص توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل هوایی مذاکره و موافقت کردند که همکاری‌ها را درزمینهٔ افزایش جابجایی بار و مسافر در آینده تداوم دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وحید شاملو، رئیس گروه همکاری‌های بین‌المللی این شرکت با اشاره به برگزاری کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در اواخر خرداد امسال عنوان کرد: در این نشست که به دعوت معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، موضوعات مربوط به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شامل زمینه‌های مشترک همکاری، استقبال از طرف‌های روس جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه فرودگاهی ایران، پیگیری مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از شرکت‌های هواپیمایی روس، تبادل دانش فنی و راه‌های گسترش و توسعه سطح همکاری‌ها موردبحث قرار گرفت.

شاملو با بیان اینکه در این نشست، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و وزارت حمل‌ونقل روسیه در خصوص توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل هوایی مذاکره و موافقت کردند همکاری‌ها را درزمینهٔ افزایش حمل‌ونقل بار و مسافر در آینده تداوم دهند، افزود: دو طرف اعلام کردند که موافقت‌نامه تسهیل قوانین ورود، اقامت و خروج اعضای کروی پروازی هواپیماهای شرکت هواپیمایی دو کشور، بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه اجرا شد.

رئیس گروه همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرف ایرانی از سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بخش‌های اقتصادی فدراسیون روسیه در پروژه‌های توسعه فرودگاهی ایران استقبال و فهرست و مشخصات پروژه‌های قابل مشارکت و سرمایه‌گذاری فرودگاه‌های خود را به‌طرف روس ارائه کرد. طرف روس نیز موافقت کرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت را به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف روسیه ارائه و نتیجه را به‌طرف ایرانی اعلام کند.

وی افزود: با توجه به وجود منطقه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری در محدوده شهر فرودگاهی امام خمینی، طرف ایرانی از حضور شرکت‌های بین‌المللی بار هوایی بزرگ روس فعال در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل استقبال کرد.

شاملو همچنین گفت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جهت تبادل دانش روز متخصصان درزمینهٔ عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی مقرر شد طرف روس مراتب را به سازمان‌های ذی‌ربط روسیه منعکس و طرف ایرانی را طی پنج ماه آینده از نتیجه مطلع کند.

 

مطالب رپورتاژ