بهروز آقایی مدیر کل بنادرودریانوردی استان سیستان و بلوچستان

تعامل دریایی- گمرکی درجهت ارائه مطلوب خدمات به سرمایه گذاران

بهروز آقایی مدیر کل بنادرودریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی صمیمانه با مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار اظهارکرد :

پیش بینی می گردد در آینده نزدیک تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس راه یابد . بندر چابهار در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد دارد . زیرا در جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهارقرار دارد . این بندر در دسترس آبهای آزاد و اقیانوسی قراردارد و در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی است . به همین دلیل می بایست اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک آمادگی لازم در جهت خدمات دهی را بصورت منسجم به عمل آورند.

آقایی خاطر نشان کرد : هر چه در فعالیتهای زیر ساختی و روند تکمیل طرح و توسعه تعلل ایجاد شود، از گردونه رقابت با همسایگان خارج خواهیم شد.

وی گفت : ورود پارتهای مختلف گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار است . این بندر نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده ای و رونق منطقه و استان می باشد .

وی اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک را مکمل یکدیگر نامید . تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در چهار چوب قانون را امری سازنده دانست. زیرا از جهت تسریع در فرآیندهای ورود و خروج کالا و جذب بازرگانان و سرمایه گذاران حائز اهمیت است .

مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار اظهارکرد: اداره کل گمرک آمادگی ارائه خدمات دهی مطلوب تر را داشته است .  تسهیل در فرآیند ورود و خروج کالا از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی را مطمئن و مطلوب دانست.

وی گفت: گمرک و بندر، تشکیل یک قلب تپنده در فعالیتهای مربوط به بار و کالا را می دهند.  وجود هرکدام از این دو نهاد در این چرخه ضروری است.

کریمی از نصب دوربین های پلاک خوان در گیت های خروج کامیونها خبر داد . وی افزود: این امر سرعت ثبت اطلاعات را افزایش داده و خروج سریعتر کامیونها را میسر می سازد.

مطالب رپورتاژ