تمهیدات دیگر کشورها به هنگام بازگشایی مدارس به منظور کاهش ترافیک

 بازگشایی مدارس
بازگشایی مدارس

معاون شهردار تهران گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، ساعات حضور در مراکز کار شناور بوده و مدارس از ۷ صبح باز نمی‌شوند.

مازیارحسینی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر که همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ برگزار شد، گفت: با تمهیدات ترافیکی و خدمات رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی، تلاش شده ترافیک مهرماه مدیریت شود. رصد ترافیک معابر نیز نشان می دهد، رفتارهای ترافیکی شهروندان بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای کم حادثه شهر تهران بوده است، تصریح کرد: تا ساعت ٨ صبح هیچ حادثه ترافیکی در تهران رخ نداده است، گفت: ترافیک امروز با تراکم سفرهای آموزشی آغاز شده و از ساعت ٧ به بعد معابر درگیر ترافیک کاری بالای شهروندان شده اند.

حسینی افزود: امیدواریم طی روزهای آینده با جا افتادن سرویس های مدارس و استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی تراکم ترافیک معابر مدیریت شده و کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه تنها شرایط اضطراری ترافیک معابر را کنترل می کنیم، گفت: ظرفیت ناوگان معابر با تقاضای شهروندان متناسب نیست و تا زمانی  که عرضه و تقاضا را کنترل نکنیم تنها می توانیم با حضوری فیزیکی وضعیت را به حالت تعادل برسانیم.

معان شهردار تهران با بیان اینکه بسته پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص کنترل ترافیک و آلودگی هوا در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی است، گفت: تصمیم گیری در این موضوعات سخت است. از تیرماه موضوع اجرای طرح کاهش را مطرح کردیم اما عملا تا جریمه و اجرای جدی طرح مطرح نشد شهروندان برای دریافت معاینه فنی مراجعه نکرده بودند. ما مسئولان ارشد نباید نسبت به قانون کوتاه بیاییم واگر صف های طولانی معاینه فنی شروع می شود اجرای جدی طرح را هفته به هفته به تعویق بیاندازیم، بلکه لازم است موضوعات علمی را با جدیت اجرا کنیم.

مطالب رپورتاژ