جلسه کاری بین هیات مدیره انجمن و هیات مدیره راه آهن برگزار شد

به نقل از انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته:

در تاریخ  3/2/98 اولین جلسه کاری بین هیات مدیره انجمن و هیات مدیره راه آهن برگزار شد

 

در این جلسه که مهندس رسولی مدیرعامل راه‌آهن و اعضاء هیات مدیره و معاونین راه‌آهن و از طرفی اعضاء هیات مدیره و دبیر انجمن حضور داشتند به نکات مهمی پرداخته شد که اهم آن به شرح ذیل می‌باشد:

مهندس رسولی تاکید بر این داشتند که باید توان راه‌آهن و انجمن به نحوی بکارگیری شود که موجب هم افزایی شود و باید ما هر دو یکدیگر را تقویت کنیم تا بتوانیم شاهد ارتقاء جایگاه بخش ریلی در کشور شویم.

مهندس رسولی اشاره داشتند که ما باید مسائل خودمان را در درون بخش حل کنیم و به حدی قوی عمل نماییم که بخش ریلی بتواند به نحو مناسبی وظیفه حمل و نقل بار و مسافر خود را با بهترین کیفیت انجام دهد.

مدیرعامل راه‌آهن اشاره به این موضوع داشتند که ما به لحاظ ارتباط با سازمان برنامه و بودجه ، مجلس، دولت و مراجع مختلف تصمیم گیری وضعیت خوبی داریم و با توجه به اینکه سیاست نظام حمایت از بخش ریلی است به همین منظور حمایت همه این سطوح را خواهیم داشت و نمونه هایی را به عنوان مثال در این موارد اشاره نمودند.

ایشان تاکید بر این داشتند که ارتباط مدیران ارشد ما با انجمن به حدی باید زیاد باشد که بتوانند یکدیگر را کاملا درک کنند و بتوانند به نقطه نظرات واحد و مشترک برسند تا جایی که  به راحتی هدف مشترک را بتوانند دنبال کنند.

مهندس رسولی در راستای اتحاد بین راه‌آهن و انجمن پیشنهاد نمودند حتی ستاد تبلیغات مشترک نیز داشته باشیم طوری که از راه‌آهن و انجمن صدای واحد شنیده شود و از یکدیگر در فضای اجتماعی نیز حمایت داشته باشیم.

ایشان اشاره کردند که ما در بحث بار باید به دنبال نظم و برنامه بهتر و به سرعت دهی به حمل بار باید بپردازیم و در بخش مسافری باید به جذابیت های توریستی و جذابیت سفر با قطار بپردازیم. و نهضت آهستگی را با مردم به صورت یک‌صدا مطرح کنیم، یعنی همه بدانند که در این سفر آهسته و جذاب چقدر زیبایی‌ها نهفته است و حتی ایشان اشاره کردند که شرکت‌های مسافری می‌توانند با هماهنگی راه‌آهن گاهی در مناطق کویری یا جنگلی جاهایی حتی توقف مختصری داشته باشند و مردم از قطار پیاده شوند و از این جذابیت‌های زیبا استفاده نمایند.

از آنجایی که مواضح اعلام شده از طرف مدیرعامل محترم راه آهن مورد تایید هیات مدیره انجمن بود و به نحوی در میان صحبت‌های اعضای هیات مدیره و دبیر انجمن نیز اشاره‌هایی به این اتحاد و وفاق بین انجمن و راه‌آهن شده بود می توان این را نتیجه‌گیری کرد که خوشبختانه گام‌های خوبی را می‌توانیم در سال 98 برداریم.

در ادامه جلسه، اعضاء محترم هیات مدیره به نکات مختلفی اشاره کردند و بعضی موارد مشخصی را به‌عنوان مشکلات مطرح نموده و تاکید بر 8 مشکلی که در پایان سال 97 به راه‌آهن منعکس شده بود داشتند و قرار بر این شد که این موارد بصورت جدی پیگیری و حل شود و البته آقای مهندس رسولی نیز تأکید داشتند که ما باید به سرعت در رفع موارد مطروحه رسیدگی کنیم و ظرف دو یا سه ماه تمامی آن موارد را حل کنیم و دیگر مشکلی باقی نماند.

ضمنا هر یک از معاونین راه‌آهن به نکات ارزنده‌ای اشاره کردند.

به‌عنوان جمع‌بندی قرار شد که این جلسه مجددا هفته آینده تکرار شود و در دوره‌های زمانی مشخصی جلساتی با همین ترکیب تشکیل شده و موارد به صورت مشخص تر به بحث گذارده شود تا اینکه در بالاترین سطح راه‌آهن و در بالاترین سطح انجمن به حل مشکلات پرداخته شده و به نحوی عمل کنیم که حمل و نقل ریلی از تمامی مشکلات فعلی رهایی پیدا کند و بتواند به آینده پر فروغ‌تری بی‌اندیشد.

انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته, جلسه‌ای در رابطه با موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنایع و چگونگی محاسبه آن در حمل و نقل ریلی و بررسی‌های صورت گرفته قبلی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی تشکیل شد.

این جلسه که با حضور آقای سعیدی، مشاور مالیاتی انجمن و مدیرعامل شرکت ریل سیر کوثر، دکتر تقی زاده، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی و کارشناسان انجمن صورت پذیرفت.

 در رابطه با عملیاتی نمودن امر محاسبه نرخ صفر، مذکور در بند ب ماده ۵۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، مقرر شد راهکارهای عملیاتی نمودن آن از طریق ارائه اصلاحیه مورد نظر، توسط دکتر تقی‌زاده، دبیر انجمن در کمیته فرابخشی حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری مطرح گردد.

 

مطالب رپورتاژ