حمل و نقل ترکیبی

حمل و نقل ترکیبی بار با اروپا از طریق ارمنستان ارزان تر از ترکیه است

حمل و نقل ترکیبی
حمل و نقل ترکیبی

دبیر کانون سراسری انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی، از آغاز حمل و نقل ترکیبی بار با اروپا از طریق ارمنستان خبر داد. 
مطابق اعلان پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین امیری گفت: ظرف دو تا سه سال گذشته، مشکلاتی در مرز ترکیه برای حمل و نقل بار از اروپا داشتیم که همین موضوع موجب شد رایزنی هایی میان ایران با برخی کشورها به منظور استفاده از مسیرهای موازی انجام شود.
دبیر کانون سراسری انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی افزود: حمل و نقل بار از مرز ترکیه، حدود ۱۰ روز تا یک ماه زمان می برد و همین موضوع، مشکلاتی را ایجاد می کرد؛ بنابراین رایزنی هایی میان ایران با سفارت ارمنستان و گرجستان انجام شد که بر اساس آن، قراردادی برای حمل و نقل، واردات و صادرات ترکیبی کالا میان ایران و این کشورها بسته شد.
وی بیان کرد: در رایزنی های انجام شده، سفارت ایران، ارمنستان و گرجستان، کانون سراسری شرکت های حمل و نقل ایران، راه آهن و گمرک حضور داشتند و به دنبال امضای این قرار داد، دو کانتینر بار از مرز ارمنستان وارد ایران شد.
به گفته امیری، این دو کانتینر بار در مسیر هامبورگ-ارمنستان و در مدت زمان کوتاهتری نسبت به مسیر هامبورگ-ترکیه وارد کشور شدند.
وی خاطر نشان کرد: برای حمل و نقل از مسیر هامبورگ -ایران از ترکیب حمل و نقل جاده ای- دریایی استفاده شد و قیمت حمل بار برای این مسیر در مقایسه با مسیر ترکیه تنها حدود ۱ تا ۲ درصد کاهش یافت؛ اما از لحاظ صرفه جویی در زمان، این مسیر گزینه خوبی محسوب می شود.

مطالب رپورتاژ