خروج فرودگاهها از حالت زیان

خروج فرودگاهها از حالت زیان تنها با خرید هواپیماهای جدید ممکن است

خروج فرودگاهها از حالت زیان
خروج فرودگاهها از حالت زیان

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به نیاز برخی مناطق کشور به ساخت فرودگاه گفت: خرید هواپیماهای جدید، برای فرودگاههای کشور منجر به سوددهی آنها خواهد شد.


علی عابدزاده درباره نیاز کشور به احداث فرودگاه جدید، گفت: با توجه به پهناوربودن ایران، هنوز برخی از مناطق نیازمند ساخت فرودگاه هستند و استان‌های بزرگی در کشور وجود داشته که هنوز به میزان کافی فرودگاه ندارند، به عنوان نمونه برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان نیاز به تاسیس فرودگاه و یا توسعه فرودگاهی دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: شرکت فرودگاهها و استانداران برخی استان‌ها  بر اساس نیاز منطقه، درخواست‌های مختلفی برای ساخت فرودگاه ارائه می‌دهند که سازمان هواپیمایی کشوری این درخواست را از نظر تکنیکی و فنی مورد بررسی قرار داده و تلاش می‌کند تا نیاز استان‌ها را مورد توجه قرار دهد.
عابدزاده ادامه داد: در عین حال در میان فرودگاه‌های مختلف کشور، تنها فعالیت تعدادی از آنها، صرفه اقتصادی دارد و سیاست سازمان هواپیمایی کشوری بر این است که زیان‌ده بودن این فرودگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر فعال شدن، سوددهی هم داشته باشند تا از این طریق، اعتماد سرمایه‌گذاران برای ساخت فرودگاه‌های جدید بیشتر شود.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی باید سرمایه‌گذاران را برای خرید هواپیماهای مناسب در فرودگاه‌های غیرفعال کشور، تشویق کنند؛ زیرا در حال حاضر ناوگان مورد استفاده بسیاری از فرودگاه‌ها مناسب نیست و با وجود داشتن مسافر، هواپیمای مناسب برای جابه‌جایی در نظرگرفته نشده است.

وی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در تلاش است تا با اعمال سیاست‌های جدید و خرید هواپیماهای مناسب، از زیان‌دهی فرودگاه‌های کوچک کشور جلوگیری کند.

مطالب رپورتاژ